اخبار شهرستان قدساخباردر استان

روزانه 230 تن زباله در شهرقدس جمع آوری می شود

شهرقدس- معاون خدمات شهری شهرداری قدس با ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در سال گذشته، از جمع آوری روزانه حدود 230 تن زباله در این شهر خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، مصطفی صابوناتی گفت: این معاونت گسترده ترین حوزه شهرداری و رکن اساسی مدیریت شهری در عرصه خدمت رسانی است که شامل 8 سازمان «فرهنگی، اجتماعی و ورزشی»، «سیما، منظر و فضای سبز»، «مدیریت پسماند»، «حمل و نقل بار و مسافر»، «ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی»، «آتش نشانی و خدمات ایمنی»، «عمران و بازآفرینی فضاهای شهری» و «آرامستان ها» می باشد.

وی افزود: اجرای خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان در حوزه خدمات شهری از انتظارات بحق شهروندان از شهرداری به عنوان نهادی خدمات رسان می باشد که پرسنل خدوم معاونت خدمات شهری شهرداری با تلاش مستمر و شبانه روزی سعی در ایجاد شهری پاکیزه، زیبا و ایمن دارند تا رضایت حداکثری شهروندان گرامی حاصل گردد.

صابوناتی در تشریح عملکرد حوزه خدمات شهری در سال 1402، گفت: اقدامات این حوزه در سال گذشته شامل جمع آوری روزانه حدود 230 تن زباله، حدود 15 هزار تن لایروبی انهار، حدود 150 هزار مترمربع تسطیح زمین های خالی، حدود 15 هزار تن جمع آوری نخاله، حدود 250 مورد طعمه گذاری برای امحای جانوران مضر و بیش از ۹۰ مورد رفع آبگرفتگی می باشد. همچنین شستشوی معابر و مبلمان شهری، پر کردن فرورفتگی ها، نصب دریچه های تخلیه آب چاه های جذبی و… از دیگر اقدامات حوزه خدمات شهری است.

🔹 تداوم طرح جهادی نظافت و پاكسازی محلات

معاون خدمات شهری در ادامه گفت: طرح جهادی نظافت و پاکسازی محلات با اجرای اقداماتی از قبیل نظافت و رفت و روب معابر، شستشو و لایروبی انهار و شبکه هدایت آب های سطحی، تسطیح و نخاله‌برداری، پاکسازی مخازن زباله، طعمه‌گذاری جهت امحای جانوران مضر و… توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری انجام می شود. تمامی خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌کند در قالب شهری پاکیزه نمود پیدا خواهد کرد. در همین راستا، از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود با عدم رهاسازی و انباشت نخاله و زباله، خدمتگزاران خود در مدیریت شهری را در حفظ پاکیزگی محیط شهری یاری نمایند. اجرای اینگونه طرح‌ها با توجه به اینکه یک نظم بصری عمومی را در شهر حاکم می‌کند، به عنوان عاملی بازدارنده در توقف رهاسازی زباله و نخاله و افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان عمل می‌کند که از اهداف اصلی این طرح می‌باشد.

🔹 جایگزینی 750 مخزن جدید پسماند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عمر طولانی و همچنین فرسوده بودن سطل‌های فعلی و به منظور رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی و نیز بهبود منظر شهری و همچنین جلب رضایت شهروندان، سال گذشته سطل‌های مستهلک تعویض و 750 مخزن جدید پسماند خریداری و در نقاط مختلف شهر جایگذاری شد. این اقدامات در حوزه معاونت خدمات شهری در ادامه اجرای طرح بهسازی و نوسازی جمع‌آوری مکانیزه پسماند شهری انجام گردیده است. همچنین شستشوی روزانه مخازن زباله با هدف رفع آلودگی و تعمیرات این مخازن توسط عوامل حوزه خدمات شهری شهرداری انجام می گردد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: شهرداری قدس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.