اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت آن نیست

شهرقدس - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت این شهرستان نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، حجت‌الاسلام دکتر محمد اشرفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس افزود: افزایش سرانه‌های فرهنگی و آموزشی از اولویت‌های شورای دوره ششم است ولی متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت آن نیست که در این خصوص با اختصاص بخشی از اراضی تحت تملک شهرداری جهت احداث فضاهای آموزشی و مساعدت اداره آموزش و پرورش و نیز خیرین مدرسه‌ساز، ساخت چند مدرسه را طی سال‌های آینده هدفگذاری کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهرقدس اظهار داشت: با احداث و بهره‌برداری از این مدارس بخش قابل توجهی از کمبود سرانه‌های آموزشی شهرستان قدس جبران خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس در اجرای مصوبات شورا و حمایت از سازمان فرهنگی شهرداری جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و به منظور بررسی و شناخت کمبودها، نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست شهری، ارائه طرح‌ها و پیشنهادات عملی در زمینه رفع آنها و همکاری با سایر ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی، اقدامات و فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال، شورای اسلامی شهرقدس، از مرداد تا پایان اسفند ماه، ۲۳ جلسه در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس برگزار شده که در این جلسات موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته‌است.

وی گفت: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، هماهنگی و همکاری با ادارات و نهادها در اجرای برنامه‌های مشترک و تامین نیازهای این برنامه‌ها، از اقداماتی بوده که در طی مدت انجام شده است.
این مسئول با اشاره به حضورش در دوره ششم مدیریت شهری ادامه داد: بنده به نمایندگی از اعضا در جلسات نامگذاری حضور داشتم که در جلسات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر، مدیریت شهری با نگاهی جدید به این حوزه علاوه بر توجه ویژه ای که به نامگذاری شهدای والامقام جنگ تحمیلی، مدافع حرم و سایر شهدای گرانقدر داشت، به اهالی علم، فرهنگ و هنر نیز توجه می نمود.

حجت‌الاسلام اشرفی عنوان کرد: تشکیل کارگروه‌ها و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های افراد شاخص فرهنگی، دعوت از آزادگان، برنامه‌ریزی و مساعدت مالی به برنامه‌ها و همایش ملی و مذهبی از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بوده است.

شهرستان قدس در غرب استان تهران دارای جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار نفر است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.