فناوری نویناخبارفناوری

شانس غلبه هوش مصنوعی بر تمدن بشری چقدر است؟

یک کارشناس فناوری هشدار داده است که یک چهارم شانس وجود دارد که هوش مصنوعی (AI) تمدن بشری را نابود کند.

به گزارش گروه فناوری شجرنیوز، این پیش‌بینی توسط داریو آمودی که در نشست بزرگ هوش مصنوعی ماه آینده که برگزارکننده آن ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا است، شرکت می‌کند، صورت گرفت.

نخست وزیر بریتانیا درحال جمع‌آوری رهبران جهانی و روسای فناوری در پارک معروف بلچلی است تا در مورد نیاز به تنظیم مقررات روبات‌ها پیش از نابودی جهان صحبت کنند.

آمودی، مدیرعامل شرکت فناوری آنتروپیک گفت: «فکر می‌کنم همیشه گفته‌ام که احتمال اینکه چیزی در مقیاس تمدن بشری واقعاً به طرز فاجعه‌باری نابود شود، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است.»

او افزود: «زمانی که شما آن را با مشکلی در خود آن، کنار هم می‌گذارید یا مشکلی پیش می‌آید که افراد یا سازمان‌ها یا دولت‌های ملی از مدل، استفاده نادرست می‌کنند یا درگیری ایجاد می‌کنند یا راهی که جامعه نمی‌تواند آن را مدیریت کند. این بدان معناست که ۷۵ تا ۹۰ درصد احتمال دارد که این فناوری توسعه یابد و همه چیز خوب پیش برود.»

او پیش‌بینی کرد که قدرت هوش مصنوعی به درمان سرطان کمک می‌کند و به انسان اجازه می‌دهد بیشتر عمر کند.

آندریا میوتی، از کمپین‌های کنترل هوش مصنوعی نیز سخن به میان آورد و گفت: «همان شرکت‌های هوش مصنوعی با پشتیبانی فناوری بزرگ که فکر می‌کنند احتمال ۱۰ تا ۲۵ درصدی وجود دارد که محصولات‌شان همه شما را به قتل برساند، همان‌هایی هستند که هنگام تنظیم مقررات در جلسات تلاش می‌کنند.»

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: همشهری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.