اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا پایان سال به اتمام می رسد

اسلامشهر- رئیس شورای اسلامی اسلامشهر گفت:از ۱۵ اردیبهشت امسال حفاری تونل دو شیفت شده و اوایل مهرماه بحث حفاری تونل تمام می‌شود و پیش بینی ما تکمیل عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا آخر سال است.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی اسلامشهV  اظهار داشت: طرح مترو اسلامشهر در امتداد خط سه مترو تهران به طور ۱۵.۵ کیلومتر تا میدان قائم (عج) و امتداد کریدور آیت الله سعیدی در ۸۹ امین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید.

وی گفت: از سال ۹۲ طراحی خط مترو به کارفرمایی شرکت مترو تهران انجام شد، اما عملیات اجرایی تا سال ۹۷ آغاز نشد، تا ۱۵ دی ۹۷ با تصویب هیأت دولت دستگاه اجرایی این طرح از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر تغییر پیدا کرد و از سال ۹۸ فاز اول طرح به طول ۱۰ کیلومتر از میدان نماز آغاز شد و اکنون بیش از هشت کیلومتر از تونل اجرا شده و پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

رئیس شورای اسلامی اسلامشهر افزود: برای تأمین اعتبار مالی روسازی طرح مجوز انتشار اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی با ضمانت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری با سود ۱۸ درصد داشتیم، که با دریافت موافقت از وزارت کشور و صدور مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه و موافقت اولیه بانک مرکزی و موافقت و معرفی بانک عامل و ضامن اوراق منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: باقیمانده تونل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و با این اوراق تکمیل می‌شود، از ۱۵ اردیبهشت امسال حفاری تونل دو شیفت شده و اوایل مهرماه بحث حفاری تونل تمام می‌شود و پیش بینی ما تکمیل عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا آخر سال است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.