اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

عملیات گسترده مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر ادامه دارد

تهران- شهردار منطقه 19 با اشاره به عملیات گسترده رفع خلاف از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ناحیه سه این منطقه، گفت: به منظور جلوگیری از تکرار متروپل ها، این عملیات از بامداد روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شجرنیوز از تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه 19 اظهار کرد: در راستای استیفای حقوق شهروندان و دستور قاطع دادستانی 37 تهران برای قطع ید افراد متجاوز به حقوق عامه و متصرفین فضاهای عمومی شهر، بناهایی که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در این محدوده احداث شده بودند برچیده و متخلفان راهی مراجع قضایی شدند.

وی افزود: این عملیات گسترده از از بامداد روز گذشته در محله خلازیر واقع در ناحیه سه منطقه 19 آغاز شده و طی امروز نیز ادامه داشته است تا به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل ها، بناهای ناایمن و غیرمجاز تخریب و رفع تصرف شود.

شهردار منطقه 19 در خصوص اراضی موقوفه در این محدوده که اغلب زمین های کشاورزی هستند گفت: این زمین ها از گذشته های دور در بین کشاورزان دست به دست شده و با تغییرات در مدیریت موقوفه قسمت هایی از آن توسط سوداگران تصرف شده است.

فرهادی با تأکید بر اینکه این ساختمان ها اغلب نا ایمن و پر خطر هستند به شهروندان توصیه کرد از این اراضی ملکی تهیه نکنند زیرا این املاک بلاتکلیف، بدون استحکام مناسب، فاقد پروانه ساختمانی، سند و امکانات هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو زمین های بی دفاع شهری و اراضی موقوفه را بدون هماهنگی، با تقسیم به قطعات کوچک به فروش می رسانند تصریح کرد: این اقدام باعث می شود از افراد کم آگاه سوء استفاده و حق و حقوق آنها متضرر شود.

شهردار منطقه 19 خواستار پرهیز شهروندان از هرگونه معاملات غیر رسمی شد و خاطرنشان کرد: معاملات را در قالب پایان کار، سند رسمی، اخذ استعلامات از اداره ثبت اسناد و املاک انجام دهند.

به گزارش فارس، طرح ملی آزادسازی منطقه خلازیر از ساعت ۴ صبح دوشنبه ۱۲ تیرماه به منظور تخریب ۱۷۰ واحد سازه غیرقانونی در فضایی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع مشتمل بر اراضی موقوفه، فضای سبز و ۲۳ ساختمان شروع شده و تا پایان امشب و تخریب کامل سازه‌های غیرقانونی، ادامه دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.