اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

فرماندار اسلامشهر: دستگیر شدن نماینده مردم در شوراها زیبنده این نهاد نیست

اسلامشهر- فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در درجه نخست این اعضای شوراهای اسلامی هستند که باید حرمت شورا را نگه دارند، گفت: خبر برخورد یا دستگیری یکی از نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی ناراحت کننده است و زیبنده این نهاد نیست.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، حسین حبیبی فرماندار این شهرستان در جمع اعضای شوراهای اسلامی اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها از تلاش های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی جهت راهبری، هدایت و نظارت بر شهرداری ها قدردانی کرد و اظهار داشت: باید به درستی و بخوبی به وظایفتان عمل کنید که حتی تذکر شفاهی نیز به شما داده نشود.

وی بر ضرورت نظارت جدی‌تر شوراهای اسلامی بر عملکرد شهرداری ها تاکید کرد و گفت: همپوشانی شوراهای اسلامی شهرها با سایر نهادهای خدمات‌رسان می تواند در زمینه گره‌گشایی از کار مردم موثر باشد.

حبیبی ادامه داد: اعضای شورا باید ضمن پرهیز از دخالت در امور جاری شهرداری ها به وظایف نظارتی خود توجه داشته باشند.

اجازه نمی دهیم شهرداری ها از ریل خدمت خارج شوند

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: بر سر منافع مردم با هیچ فردی مماشات نداریم و مجموعه فرمانداری بر عملکرد شهرداری ها نظارت دارد و اجازه نمی دهیم تا شهرداری ها از ریل خدمت خارج شوند.

این مسئول اضافه کرد: شما به عنوان نمایندگان مردم شهرداری را به عنوان امانت به شهردار سپرده اید و باید نظارت درست و قانونی داشته باشید.

حبیبی با اشاره به اینکه سایر نهادهای نظارتی به نوعی با شهرداری ها غریبه هستند و شوراها می توانند بهترین نظارت را داشته باشند، ادامه داد: مردم از شما انتظار دارند بیشتر از قبل بر فعالیت شهرداری ها نظارت کنید.

وی یادآور شد: نظارت بر رفتار و عملکرد مدیران شهرداری، نحوه اجرای پروژه‌ها، مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و فساد اداری، نحوه رسیدگی به کار مردم در واحدهای مختلف شهرداری ها از جمله اموراتی است که باید مورد توجه اعضای شورا باشد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در مجموعه فرمانداری تلاش می‌ کنیم تا با تسهیل گری و همراهی، شوراهای اسلامی را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم کمک کنیم، افزود: در جلسات هیات تطبیق نیز مصوبات شوراهای اسلامی در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی و اعلام نظر قرار می گیرد و هرگز نظرات و اولویت های خودمان را به هیچ یک از شوراها تحمیل نکردیم.

حبیبی یادآور شد: با توجه به اینکه در سال پایانی فعالیت شورای ششم قرار داریم، شایسته است با همت و جدیت مضاعف تلاش کنید تا در فرصت باقی مانده از خدمت کارهای ماندگاری برای مردم انجام دهید.

در این جلسه که معاونین عمرانی و سیاسی، اجتماعی فرماندار، شهردار احمدآباد مستوفی و سرپرست شهرداری چهاردانگه نیز حضور داشتند فرماندار اسلامشهر با اهدای لوح، روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی تبریک گفت.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.