بازاراخباراقتصاد

پاسخ به سوالات متداول حقوقی با عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری

کافیست تا یکبار به مراجع قضایی مراجعه کنیم تا متوجه پیچیدگی قوانین قضایی و اداری شویم. عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است ما را متحمل صرف هزینه و زمان های زیاد کند.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: کافیست تا یکبار به مراجع قضایی مراجعه کنیم تا متوجه پیچیدگی قوانین قضایی و اداری شویم. عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است ما را متحمل صرف هزینه و زمان های زیاد کند. در این مقاله قصد داریم تا به برخی از رایج‌ترین سوالات ممکن در زمینه قضایی پاسخ دهیم. در نگارش این مقاله از آقای عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری کمک گرفته شده است.

عدم النفع در بیمه باربری چیست؟

عدم النفع برای اولین بار در سال 1880 در انگلستان معرفی شد. در این نوع از بیمه باربری، بیمه گذار می‌تواند 10% ارزش کالای را به عنوان ارزش اضافی در نظر گیرد تا در صورت وارد شدن آسیب به دستگاه، تا زمان تعمیر یا تهیه دوباره آن، ضرر بیمه گذار جبران شود.

انواع دعاوی اراضی

قوانین موجود در دعاوی اراضی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. امروزه کمتر کسی را می‌شناسیم که خود یا اطرافیان آنها، مشکلی در مورد دعاوی اراضی نداشته باشند. بسیاری هم با توجه به نداشتن اطلاعات کافی، اشتباهات بی‌شماری را در این مورد انجام می‌دهند.

دعاوی اراضی در کمیسیون های مختلفی مانند کمیسیون 12 (زمین شهری)، ماده 20 (قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع) و کمیسیون ماده 50 (بهره برداری و حفاظت از جنگل ها) مطرح می‌شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که بدانیم چه زمانی و چگونه دعاوی اراضی خود را به دادگاه ارائه کنیم.

در این خصوص نیاز است تا با یک وکیل مجرب مشورت کرده تا بتوانیم در دادگاه با ارائه مدارک مستند، بهترین نتیجه را کسب کنیم.

جرائم پزشکی و نحوه رسیدگی به آن

از آنجا که پزشکان همه روزه با جان و سلامت بیماران در ارتباط هستند، قصور و اشتباه آن‌ها در زمره جرایم تخصصی جای دارد. برخی اوقات به دلیل قصور و اشتباه پزشکان، ممکن است به سلامتی و جان بیمار آسیب جدی وارد شود و در این صورت بیمار یا خانواده بیمار قصد داشته باشند تا از پزشک معالج شکایت کنند. نکته مهمی که در خصوص جرائم پزشکی و قصور پزشک وجود دارد این است که، افشای اطلاعات بیمار یا صدور گواهی خلاف واقع نیز در زمره جرائم پزشکی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات، پزشک معالج جریمه خواهد شد.

شیوه رسیدگی به جرائم پزشکی چگونه است؟

سازمان نظام پزشکی کشور، دارای ساز و کارهای مختلفی برای بررسی جرائم و تخلفات پزشکی می‌باشد. زمانی که تخلفی از سوی پزشک صورت می‌گیرد، دادسرای انتظامی پزشکان و شورای حل اختلاف ویژه بهداشت تحقیقات خود در مورد پزشک آغاز می‌کند. معمولا تحقیقات در مورد قصور صورت گرفته با وقوع یکی از موارد زیر شروع می‌شود.

  1. طرح شکایت توسط بیمار، سرپرست یا وکیل بیمار
  2. گزارش تخلفات توسط بازرسان
  3. گزارش از سوی سایر مراجع

نحوه رسیدگی به جرائم مالیاتی به چه صورت است؟

بسیاری از افراد که صاحب کسب و کار و بیزینس هستند، گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته، دچار مشکلاتی در امور مالیاتی خود می‌شوند و در صورت عدم پرداخت به موقع آن ممکن است در آینده دچار بدهی و بعضا جرائم سنگین مالیاتی شوند. وظیفه وکیل امور مالیاتی در ابتدا، پیدا کردن راهی برای کم کردن مالیات یا جریمه در نظر گرفته شده برای شخص از سمت دولت می‌باشد. وکیل امور مالیاتی برای کاهش جریمه در نظر گرفته شده و همچنین کاهش احتمال بروز دوباره مشکلات مالیاتی در آینده می‌تواند به دو روش عمل کند.

  1. پشتیبانی مالیاتی: تنظیم شفاف صورت های مالی و اظهارنامه ها+ آگاه سازی پرسنل مجموعه برای جلوگیری از بروز مشکلات مالیاتی در آینده.
  2. دادرسی مالیاتی: زمانی که موکل دارای مشکلات و جرائم مالیاتی باشد، نیاز است تا وکیل با جمع آوری تمامی مدارک مستند از فعالیت های مالی موکل خود، از او دفاع کند.

طرح دعاوی کارفرما و کارگر چگونه است؟

پاسخ به سوالات متداول حقوقی با عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری

برخی اوقات مشکلاتی میان کارگر و کارفرما در محل کار به وجود می‌آید، هرچند همیشه اولویت کارفرما و کارگر، حل مشکلات در محل کار بوده اما ممکن است این مشکلات حل نشده و کار به مراجع حل اختلاف برسد. به طور کلی رسیدگی به دعاوی کارفرما و کارگر سه مرحله دارد که در ادامه به توضیح مختصری از آنها می‌پردازیم.

  1. طرح دعوی: در این مرحله، کارگر و کارفرما یا نمایندگان آنها از طریق شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی کارگران اقدام به حل مسالمت آمیز مشکل خود می‌کنند.
  2. رسیدگی به دعوی در هیات تشخیص: در صورت عدم سازش مسالمت آمیز، جلسه هیات تشخیص اختلاف با حضور 3 عضو برگزار شده و تصمیم نهایی بر اساس اکثریت آرا اتخاذ می شود.
  3. رسیدگی در هیات حل اختلاف: در مرحله نهایی دعوی از طریق هیات حل اختلاف با حضور 7 عضو برگزار می‌شود و در این جلسه هم رای نهایی بر اساس اکثریت آرا اتخاذ خواهد شد.

جمع بندی

پاسخ به سوالات متداول حقوقی با عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری

امروزه با توجه به پیچیده بودن بندهای قانونی و نیاز است تا کار حقوقی و ثبتی خود را به یک وکیل مطلع از قوانین روز بسپاریم تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و بتوانیم بهترین نتیجه را در دادگاه کسب کنیم. عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری (شماره پروانه: 33938) می‌تواند شما را در صورت داشتن سوال در مورد موارد زیر با ارائه مشاوره درست راهنمایی کند.

  1. وکالت در کلیه دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی
  2. وکالت در پرونده های مربوط به شهرداری
  3. وکالت در دیوان عدالت اداری
  4. وکالت در پرونده های مربوط به جرائم پزشکی
  5. وکالت در پرونده های مربوط به جرائم پولی، بانکی و اقتصادی
  6. وکالت در زمینه دعاوی ورزشی
  7. وکالت در پرونده های امور اراضی و منابع طبیعی، موضوع کمیسیون ماده 56 (قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع)
  8. وکالت در پرونده های مربوط به امور مالیاتی
  9. وکالت در پرونده های مربوط به اصل 49
  10. وکالت در دعاوی مربوط به سوانح رانندگی
  11. وکالت در دعاوی مربوط به اختلافات کارگر و کارفرما

 

آدرس دفتر: رامسر، خیابان شهید مطهری، ابریشم محله، جنب بازار روز، بن بست ۲۰

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۰۹۷۳۸۰

انتهای رپرتاژ آگهی

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.