اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

پلمب ۴۷ واحد غیرمجاز و آلاینده در پاکدشت طی سال گذشته

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: ۴۷ مورد واحد صنفی و صنعتی غیرمجاز و آلاینده در سال ۱۴۰۱ پلمب و به جمع‌آوری از داخل محدوده شهر و روستاها یا رفع آلودگی ملزم شدند.

به گزارش شجرنیوز، محمودرضا سعیدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با بیان اینکه با حمایت و مساعدت های مراجع قضایی از محیط زیست این شهرستان، امکان اجرای کامل ضوابط و مقررات زیست محیطی فراهم و مهیا است، اظهار داشت: ۴۵ متصدی واحد های آلاینده به دلیل استمرار در ایجاد آلودگی های زیست محیطی در سال ۱۴۰۱ به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در راستای اجرای ضوابط و مقررات زیست محیطی و حفاظت از منابع آب و خاک و هوای شهرستان در سال ۱۴۰۱ افزود: در این مدت حدود ۲ هزار و ۲۶۷ واحد صنعتی، خدماتی، عمرانی و صنفی بازدید کارشناسی و نظارت و پایش شد و همچنین ۹۳ واحد جدید در این مدت شناسایی و برای آنها پرونده های زیست محیطی تشکیل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۰۹ اخطاریه محیط زیستی برای کارگاه ها، کارخانجات و مراکز خدماتی در شهرها و روستاها صادر و ابلاغ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه تعداد شکوائیه های مردمی واصله در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و همکاری صنایع با این اداره در مقایسه با سال های گذشته بیش از پیش شده است، اضافه کرد: در مجموع ۴۱۴ فقره استعلام های واصله از سوی مراجع ذیصلاح که بیشتر در رابطه با اخذ مجوز محیط زیستی برای احداث و بهره برداری صنایع، معادن و واحدهای خدماتی و عمرانی است، بررسی و پاسخ داده شد و همچنین در مجموع تعداد ۱۹۴ خوداظهاری از سوی صنایع مختلف شهرستان برای بررسی عملکرد محیط زیستی واحدها دریافت شده است.

سعیدپور ادامه داد: متاسفانه در طول سه دهه اخیر تعداد قابل توجهی از صنوف غیرمجاز و آلاینده از شهرهای همجوار، به خصوص تهران به مناطقی همچون خاتون آباد پاکدشت مهاجرت و با تغییر کاربری ابنیه موجود و یا استقرار در روستاهای شهرستان آنها را به کارگاه های ریخته گری و آبکاری تبدیل کرده اند.

وی تاکید کرد: این مقوله از این حیث حائز اهمیت است که این کارگاه ها در داخل شهرها و روستاها مستقر بوده و پساب و فاضلاب و دود ناشی از فعالیت آنها شدیدا موجبات آلودگی محیط زیست و نهایتا تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم می آورد که به رغم تمامی محدودیت ها، عمده این قبیل واحدهای صنفی متخلف و آلاینده منتقل و محل فعالیت آنها پاکسازی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت افزود: به منظور بالا بردن مشارکت شهروندان، مردمی سازی و استفاده از ظرفیت نهادها، موسسات و تشکل های مردمی و با هدف فرهنگ سازی و آموزش جوامع محلی در موضوعات مختلف محیط زیستی همچون مدیریت پسماند، تنوع زیستی و همکاری در برگزاری مناسبت های محیط زیستی در طول سال، همزمان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری دهیاری روستای توچال، اولین خانه محیط زیست شهرستان پاکدشت در این روستا افتتاح و شروع به فعالیت کرده است.

سعیدپور با تاکید بر اینکه موضوع محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز نسل بشر امری است که نمی توان از آن به سادگی گذشت، یادآور شد: این اداره ضمن برگزاری مناسبت های محیط زیستی نسبت به اجرای دوره های آموزشی ویژه صنایع تحت عنوان نشست مدیران و کارشناسان HSE در سال ۱۴۰۱ با موضوعات مختلف اقدام کرد که مورد استقبال گسترده صاحبان صنایع قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سلسله نشست ها با هدف جلب مشارکت صنایع و همسوسازی آنان با رعایت الزامات زیست محیطی به صورت مستمر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این دوره ها، ضمن بیان قوانین و ضوابط محیط زیست به کارشناسان HSE صنایع مختلف سعی شده است، آموزش های لازم در خصوص فناوری های نوین مدیریت پسماند و بهره گیری از سامانه جامع محیط زیست برای نقل و انتقال پسماندهای تولیدی ارائه شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.