اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

کشف ۲۰۱ کیلوگرم جوش‌شیرین دامی و جوهر قند در نانوایی‌های شهرری

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان ری از آغاز گشت و بازرسی از صنوف و به‌ویژه نانوایی‌ها در آستانه نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: در بازرسی از نانوایی‌های سطح شهرستان ری ۲۰۰ کیلوگرم جوش‌شیرین دامی و ۱ کیلوگرم جوهر قند کشف و ضبط شد.

از ری، محمدرضا بقائیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر آغاز گشت‌های بازرسی از صنوف در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در گشت مشترک و بازرسی نماینده بسیج اصناف، اداره صمت و اداره بهداشت شهرستان ری از نانوایی‌های سطح شهرستان ری 200 کیلوگرم جوش‌شیرین دامی و 1 کیلوگرم جوهر قند کشف و ضبط شد.

وی افزود: برخی از نانوایی‌ها به صورت غیرمجاز جوهر قند برای تخمیر و آماده‌سازی زودهنگام خمیر نان استفاده می‌کنند که به دلیل افزایش ضریب ابتلا به سرطان مصرف آن از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نان، غیرقانونی است و استفاده از آن پیگیرد قانونی دارد.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان ری در ادامه گفت: جوهر قند و جوش‌شیرین دامی کشف شده از نانوایی‌ها توسط کارشناسان اداره بهداشت شهرستان ری معدوم و به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز بازرسان بسیج اصناف همراه با سایر دستگاه‌های نظارتی با جدیت بر بازار نظارت خواهند کرد.

بقائیان ابراز داشت: گشت مشترک از نانوایی‌ها با حضور معاون فرماندار شهرستان ری، نماینده اداره صمت و رئیس اتحادیه نانوایان با محوریت فرماندهی حوزه بسیج اصناف ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ری به منظور نظارت بر کیفیت و کمیت نان و رصد دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند نانوایی‌های که فعالیت به صورت مستمر برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو، از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موارد این چنینی موضوع را به مبادی ذی‌ربط گزارش دهند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    بشر قرنها بود که برای پوک کردن نان به آن جوش شیرین یا همان بیکربنات سدیم میزد . جوش شیرین اسیدیته گلوتن را خنثی میکرد و در تقابل اسید و قلیا گازی تولید می شد که نان پوک میکرد و بی حوصله گی شاتر را ارضا… جوش شیرین بر خلاف ادعاهایی که میشود داروی زخم معده است و در طب قدیمی برای فعالیت اسپرم وای ، پسر زا شدن مورد استفاده بوده ، که تجربه نیز بجهت قلیایی کردن نیز آنرا ثابت کرده. اذعان باید کرد که جوش شیرین در دور ریز و جلوگیری از بیات شدن نان نقش غیرقابل انکاری دارد . اما متأسفانه مسئولین مربوطه بجای پاسخ علمی شاید بر حسب تقلید یک رویه را دنبال میکنن و هیچ پاسخ درست و علمی در این رابطه به مردم نمیدهند!. آنها متوجه خطرات و در تنگنا قرار دادن نانوایان و سوق دادن آنها به تخلف و استفاده از جوهر قند که سرطان زاست نیستن…. این شبیهه اینکه شما گلوی کسی را بگیرید و بعد به او بگوید نفس بکش!!!!
    نکته علمی که در رابطه با استفاده از جوش شیرین کسی به آن توجه نمیکند اینکه جوش شیرین ( اصلاح رایج در بین عوام و عطارهاست) بدلیل بیسوادی فقط معطوف به سدیم بیکربنات که بدلیل دار بودن سدیم باعث بالا رفتن فشار خون میشود… (هرچند مصرف این سقف از سدیم در قبال نمکی که مردم روی غذا میریزن یا در فرآوردهای گوشتی و سوسیس و کالباس ووو میخورن هیچ) . اما با مقدار کمی نمک پتاسیم بیکربنات یا همان پتاسیم هیدروژن کربنات میتوان حتی بهتر سدیم بیکربنات گاز (اسید و باز) را در نان ایجاد کرد بدون اینکه سدیمی وجود داشته باشد!. اینطوری هم از دور ریز و بیات شدن نون جلوگیری میشود . هم کسی مجبور به تخلف و استفاده از بلانکیت یا همان جوهر قند نمیشه .
    توجه داشته باشید که امروزه کشور و مردم به مراتب با مشکلی بنام چاقی و هماتوکریت درگیرند و بیکربنات پتاسیم کمش میتواند بسیار برای تولید انسولین و احساس سیری و جلوگیری از پر خوری خوبه و مانعی برای فشار خون بالا باشد.
    نمک پتاسیم بیکربنات از قویترین خمیردانها در پاک کردن ژرم و چربی ، قویتر . اما علم و عقلی در کشور برای زدن کارخانه تولید بیکربنات پتاسیم تاکنون وجود نداشته!. چون در دانشگاههای ما علم با سهمیه چ و چ بمسخره گر… متآسفانه حتی در کشاورزی از کودهای پتاسیمی سالهاست که استفاده نمیشه و بهمین خاطر مردم دچار پرخوری و دیابت شدند… تنها اشکال پتاسیم هیدوروژن کربنات اینکه رنگ نان بشکل زعفرانی کمی زرد میکند.

    امیدوارم این اطلاعات مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.