اخبار کهریزکاخباراخبار شهرستان ریخبر مهمدر استان

کمبود ۱۰۰ کلاس درس در کهریزک/ تراکم ۴۵ نفره دانش‌آموزی در مسکن مهر

ری- رئیس اداره آموزش‌وپرورش کهریزک با بیان اینکه میانگین تراکم دانش آموزی در مسکن مهر کهریزک ۴۵ نفر است از کمبود ۱۰۰ کلاس درس خبر داد و گفت: رفع معضل تراکم دانش آموزی در کهریزک نیازمند همراهی استانداری تهران در واگذاری زمین است.

به گزارش شجرنیوز از ری، علی اصفهانی رئیس اداره آموزش‌وپرورش کهریزک، با اشاره به نیازهای بخش کهریزک در حوزه آموزش اظهار داشت: در محدوده شهرک احمدوند، شهرک امیرکبیر و خیابان فلسطین شهر باقرشهر تراکم دانش‌آموزی بسیار زیاد است.

وی افزود: در شهرک احمدوند به واسطه رفع مشکلات آب‌رسانی جمعیت رو به افزایش است لذا می‌بایست در این شهرک مدرسه جدید احداث شود که زمین با کاربری آموزشی نیز موجود است و تلاش می‌کنیم با کمک‌های سازمان نوسازی نسبت به ساخت مدرسه اقدام شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش کهریزک در ادامه با اشاره به نیازهای آموزشی شهر کهریزک گفت: در مسکن مهر کهریزک تنها یک مدرسه 6 کلاسه ساخته شده که به دلیل کمبود فضا آزمایشگاه و کتابخانه نیز تبدیل به کلاس درس شده است.

اصفهانی با اشاره به لزوم همراهی استانداری تهران در واگذاری زمین با کاربری آموزشی تصریح کرد: میانگین تراکم دانش آموزش در مسکن مهر کهریزک 45 نفر است و متأسفانه زمین با کاربری آموزشی در این محله به آموزش و پرورش معرفی نشده اما در صورت اختصاص زمین با کمک خیرین و سازمان نوسازی برای ساخت مدرسه جدید اقدام خواهد شد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر اگر آموزش در کهریزک به حد استاندارد برسد، نیاز به احداث 100 کلاس درس جدید در بخش کهریزک داریم تا کلاس‌ها با جمعیت 30 نفره برگزار شود.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش کهریزک در پایان با اشاره به حضور اتباع در مدارس کهریزک خاطرنشان کرد: در حال حاضر 133 کلاس درس در بخش کهریزک توسط دانش آموزان اتباع پرشده و اگر اتباع در کهریزک نبودند در حال حاضر مشکل کمبود فضای آموزشی نیز نداشتیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.