اخبار شهرستان قدساخباردر استان

۱۸ طرح در شهرستان قدس افتتاح و کلنگ زنی شد

شهرقدس- ۱۸ طرح شامل ۱۶ افتتاح و ۲کلنگ زنی با ۳۳۸ میلیارد تومان اعتبار امروز/دوشنبه/ انجام شد.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، فرماندار این شهرستان گفت: در این هفته ۱۸ طرح که شامل دو کلنگ زنی و ۱۶ افتتاح با اعتبار ۳۳۸ میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی داشتیم.

وحید گلی کانی با اشاره به همکاری دولت و بخش خصوصی در ایجاد اشتغال در شهرستان قدس توضیح داد: در این مراسم شاهد افتتاح سالن تولید و قطعات خودرو سازی شرکت مهندسی ایفاح و رونمایی از کمپرسور فرآیندی صادراتی ساخت ایران در پروژه فراسرزمینی را بودیم.

وی افزود: با رونمایی از این کمپرسور برند شهرقدس در ونزوئلا و آمریکای لاتین قرار است جایگزین برند آمریکایی شود.

گلی کانی با اشاره به نیاز شهرستان قدس به گسترش و بهبود زیر ساخت‌ها گفت: مجموعه شهرداری، شورای اسلامی و فرمانداری با همکاری یکدیگر با روحیه جهادی تلاش دارند در جهت خدمت به شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار شهرقدس هم در خصوص آیین افتتاح پروژه های شهرداری گفت: در هفته دولت افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی ۱۰ پروژه عمرانی شورای اسلامی و شهرداری قدس در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سعید شهلی در خصوص افتتاح چندین طرح عمرانی در شهرستان اظهار داشت: ایستگاه آتش نشانی شهیدان رضایی دانشگر، خانه فرهنگ علامه جعفری(رض)، فاز یک زمین چمن مصنوعی شماره سه مجموعه ورزشی شهدا از این موارد است.

وی افزود: تملک و تعریض ابتدای خیابان صاحب‌الزمان(عج) و تملک و تعریض خیابان شهید فخری زاده (چمن) به منظور بهینه سازی آمد و شد در سطح شهر نیز از دیگر خدمات شهرداری به شهروندان است.

شهردار شهرقدس زیرسازی، جدولگذاری و آسفالت خیابان طالقانی(کاووسیه) و بازسازی سالن ورزشی حضرت ولیعصر (عج) را در همین راستا برشمرد.

وی با اعلام افتتاح مرکز روزانه، آموزشی بیماران اوتیسم و مرکز نگهداری، توانبخشی و شبانه روزی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال هیلان را از دیگر برنامه های این روز اعلام کرد.

وی اضافه کرد: خرید زمین این مرکز و ساخت آن توسط شهرداری انجام شد و در اختیار مجموعه بهزیستی قرار داده شد.

شهلی با اشاره به وعده شهرداری در نشست خبری اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه گفت: طبق قولی که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرقدس به شهروندان داده بود رونمایی از ۲۷ دستگاه خودروی جدید امدادی و خدماتی در این روز انجام شد.

در این مراسم شاهد چند طرح بودیم که با حضور مسولان کلنگ آنها بر زمین زده شد، که سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده و ایستگاه اقلیم شناسی شهرستان قدس از آن جمله بود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران در آیین کلنگ زنی ایستگاه اقلیم شناسی شهرستان گفت: برای احداث این ایستگاه ۲دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه ملی و از طریق سازمان هواشناسی کشور تامین شده است.

مازیار غلامی افزود: تلاشمان این است که احداث این ایستگاه به سرعت اجرایی شود و قول افتتاح آنرا در دهه مبارک فجر سال جاری می دهیم.

وی با اشاره به وجود ۱۲ ایستگاه هواشناسی سینوتیک و پنج ایستگاه اقلیم شناسی که به صورت خودکار و برخی سنتی فعال هستند، اضافه کرد: همه ایستگاه های ما مجهز به جدیدترین تجهیزات اندازه گیری هستند و بنا داریم تا پنج سال آینده همه شهرستان های استان تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: ایستگاه اقلیم شناسی شهرستان قدس یکی از جدید ترین ایستگاه ها با هفت سنجیده احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا، امام جمعه شهرستان قدس، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، فرماندار، معاونین، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه افتتاح و کلنگ زنی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.