اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

۳۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار پر شد

شهریار- مدیر امور منابع آب شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس از پر و مسدود شدن ۳۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در حوزه کاری این شرکت طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، حیدر دهقانی مدیر امور منابع آب شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۳۶ حلقه چاه غیر مجاز به عمق کلی هزار و ۴۴۰ متر و آبدهی ۲۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه ها از تخلیه سالانه ۴۹۵ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

دهقانی خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

جلوگیری از حفاری یک حلقه چاه آب غیرمجاز و توقیف ادوات حفاری

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در گزارش دیگری به نقل از مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از جلوگیری از حفاری یک حلقه چاه غیر مجاز در حال حفر و توقیف ادوات حفاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

۳۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار پر شد

وحید مرادی نسب اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حقوقی جهت اخذ دستور قضایی و همچنین اجرای آن توسط همکاران بازرسی و نظارت منابع آب تهران و پردیس، ضمن شناسایی یک حلقه چاه غیرمجاز در حال حفاری، از ادامه حفاری جلوگیری و ادوات و تجهیزات آن شامل وینچ، بالابر و سایر متعلقات توقیف و به پارکینگ تحت نظارت این شرکت منتقل شد.

وی با بیان اینکه گروه های گشت و بازرسی این شرکت با هوشیاری کامل در منطقه حضور دارند و هرگونه برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیر زمینی را رصد و از این اقدام جلوگیری می کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از ادوات حفاری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت تمام با آن برخورد می شود.

مرادی نسب خاطر نشان کرد: هرگونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و امور منابع آب تهران و پردیس با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.