اخبار شهرستان ورامیناخبارخبر مهمدر استان

تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت توسط دامداران ورامینی

ورامین- مدیر جهاد کشاورزی ورامین از تولید سالانه بیش از ۲۰ هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و گفت: ورامین در تولید گوشت قرمز رتبه اول کشور و استان تهران را دارد.

به گزارش شجرنیوز از ورامین، رضا فرامرزی مدیر جهاد کشاورزی ورامین، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان بیان کرد: ورامین با بیش از 2 هزار و 300 واحد دامی رتبه اول استانی را دارد و هر ساله حدود 190 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که از این بابت پس از شهرستان ری، رتبه دوم استانی را در اختیار دارد.

وی افزود: سالانه بیش از 20 هزار تن گوشت قرمز در ورامین تولید می‌شود و از این لحاظ رتبه اول کشور و رتبه اول استان تهران را دارد که یکی از توانمندی‌های خوب شهرستان ورامین نیز محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در ادامه گفت: از تعداد کل واحد‌های دامی استان تهران مطابق آمار سازمان برنامه‌ریزی تهران، بیش از 37 درصد واحدهای دامی در شهرستان ورامین مستقر هستند و به ازای هر واحد بیش از 284 رأس دام نگهداری می‌شود که از لحاظ تعداد واحد دامی بعد از استان قزوین در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

فرامرزی تصریح کرد: در زمینه دام سبک و سنگین 25 هزار رأس دام شیری در ورامین وجود دارد و 148 هزار گوساله پرواری و بیش از 112 هزار رأس گوسفند در شهرستان ورامین پرورش و نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین و توزیع زودهنگام نهاده‌های دامی گفت: در حال حاضر واسطه‌ها حذف شده و این نهاده‌ها طی مدت 2 الی 3 روز به دست دامدار می‌رسد و دامدار با خیال آسوده کار خودش را انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نسبت به ارائه نهاده‌های مدت‌دار اقدام کرده و دامدار می‌تواند با خرید جو و ذرت یک پروسه 3 الی 6 ماهه را طی کند و هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.