بیداری اسلامیاخباربین الملل

در پی بمباران بیمارستانی در غزه؛ محمود عباس دیدارش با بایدن را لغو کرد

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در پی بمباران بیمارستانی در غزه از سوی رژیم اسرائیل لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل شجرنیوز، گزارش ها حاکی از این هستند که محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار برنامه‌ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را پس از حمله به یک بیمارستان در غزه که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی شد، لغو کرده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشویتدپرس به نقل از مقام مسئولی در دولت فلسطین گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان دیدار آتی خود با رئیس جمهور آمریکا در امان را در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به غزه لغو کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در شهر امان اردن با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی دیدار و گفتگو کرد.

وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب این جنایت را محکوم آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی،حماس خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل و کشورهای اسلامی و عربی برای توقف جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب ۱۱ روز جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحالیکه کشتار مردم غزه توسط رژیم اسرائیل که در عملیات طوفان الاقصی شکست خورده است، همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که برای اعلام همبستگی با اسرائیل به تل‌آویو خواهد رفت.

یک خبرنگار اسرائیلی نیز اعلام کرده بود رئیس جمهوری آمریکا فردا چهارشنبه در یک نشست چهارجانبه در اردن شرکت می کند. وی از حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «ملک عبدالله» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در نشست چهارجانبه در اردن خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، بایدن که برنامه سفرش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین دوشنبه شب به وقت محلی از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام شده، در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت که روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا در مواجهه تل آویو با آنچه وی “حمله تروریستی حماس” خوانده، اعلام همبستگی کند.

وی در این پیام در شبکه اجتماعی خود افزود: سپس به اردن سفر خواهم کرد تا به نیازهای انسانی شدید رسیدگی و با سران این کشورر دیدار کنم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تکرار کرد: در آنجا تاکید می‌کند حماس نماینده مردم فلسطین برای دفاع از خودشان نیست.

بلینکن که شب گذشته در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، پس از جلسه ۸ ساعته با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بایدن چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا و (رژیم) اسرائیل بر سر طرحی توافق کردند که اجازه می‌دهد کمک‌ها به غیرنظامیان غزه برسد و ضروری است که کمک‌ها به غزه هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.