اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

رشد مشاغل خانگی تا چه میزان باعث رونق اشتغال بانوان در شهریار شده است؟

کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال به کار در شهرهای مختلف کشور، یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه مسئولان در حوزه اقتصادی است.

کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال به کار در شهرهای مختلف کشور، یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه مسئولان در حوزه اقتصادی است. دراین‌بین ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان خانه‌دار می‌تواند ضمن افزایش سطح رفاه خانوار، به کاهش نرخ بیکاری در مناطقی مانند شهریار کمک نماید. به همین دلیل، بررسی فرصت‌های استخدام شهریار به شکل دورکاری و کار در منزل مهم خواهد بود.

انجام کارهایی مانند بسته‌بندی مواد غذایی، ساخت و فروش صنایع دستی، آشپزی و مدیریت شبکه ‌های اجتماعی در منزل، تأثیر قابل توجهی برافزایش نرخ رشد اقتصادی و آمار اشتغال به کار در شهرستان شهریار خواهد داشت. در این مقاله ضمن معرفی برخی از مشاغل خانگی مهم در شهریار، به بررسی نرخ بیکاری در این منطقه خواهیم پرداخت.

بررسی آمارهای اقتصادی

بر اساس اطلاعاتی که در سامانه اطلاعات آماری استان تهران منتشر شده است، نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته در استان تهران به میزان 6.5 درصد بوده است. همچنین رشد اقتصادی ثبت‌شده در سال 1400 در استان تهران، به‌اندازه 3.2 درصد گزارش شده است.

از طرف دیگر استان تهران با جمعیت بیش از 14 میلیون نفری خود در سال 1401، دارای مناطق شهری و روستایی مختلفی است. به شکلی که آمارهای مرتبط با حوزه اشتغال و رشد اقتصادی در این مناطق، در آمارهای اقتصادی استان تهران تأثیرگذار خواهد بود.

ازآنجایی‌که شهرستان شهریار یکی از شهرستان‌های پرجمعیت در استان تهران است، نتایج رشد اقتصادی و نرخ بیکاری در این شهرستان بر آمار اقتصادی استان تهران تأثیر زیادی خواهد گذاشت. به همین دلیل بررسی شرایط کارآفرینی و اشتغال در بازار کار شهریار، می‌تواند به بهبود آمارهای حوزه اشتغال و رشد اقتصادی در تهران کمک فراوانی نماید.

بر اساس سرشماری سال 1395 در استان تهران، نرخ بیکاری در شهرهای تهران و شهریار به ترتیب برابر با 11.5 درصد و 10 درصد اعلام شده است. اگرچه آمار حوزه اشتغال در شهریار در این سال وضعیت نسبتا مطلوبی را در مقایسه با شهر تهران دارا است، اما هنوز هم امکان افزایش نرخ رشد اقتصادی و بهبود آمارهای حوزه اشتغال در شهریار وجود دارد.

این در حالی است که توجه به وضعیت کارآفرینی و اشتغال بانوان، یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند بر آمار کلی حوزه اشتغال تأثیرگذار باشد.

خوب است بدانید که نرخ مشارکت اقتصادی زنان در مناطق شهری و روستایی استان تهران در سال 1400، به‌اندازه 13.4 درصد بوده است. همچنین نرخ بیکاری زنان به‌اندازه 13.2 درصد گزارش شده است. این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری برای مردان در استان تهران در همین سال، به ترتیب برابر با 68.7 درصد و 6.1 درصد بوده است.

این آمارها نشان می‌دهند که ایجاد شرایط بهتر برای زنان در بازار کار مناطق مختلف تهران مانند شهرستان شهریار، می‌تواند به ایجاد رشد اقتصادی قابل توجه و بهبود وضعیت اشتغال زنان کمک فراوانی نماید. یکی از کارهای مناسب و درآمدزا برای زنان کارجو، فعالیت در مشاغل خانگی است.

در ادامه این مطلب، به معرفی برخی از مشاغل خانگی مناسب برای خانم‌ها در شهریار می‌پردازیم. با ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت زنان در هریک از این مشاغل خانگی، می‌توان ضمن افزایش سطح رفاه اجتماعی، به کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی کمک نمود.

فرصت‌های استخدام شهریار در حوزه مشاغل خانگی

بررسی آمارهای حوزه اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان تهران در سال 1400 نشان می‌دهد که زنان کارجو، به فعالیت در بخش خدمات تمایل بیشتری دارند. به شکلی که سهم اشتغال زنان در بخش‌ خدمات در این سال، به‌اندازه 76.8 درصد بوده است. این در حالی است که اشتغال زنان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، به ترتیب برابر با 22.7 درصد و 0.4 درصد بوده است.

یکی از دلایل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان در حوزه‌های کشاورزی و صنعت، می‌تواند عدم وجود شناخت کافی از لیست مشاغل خانگی درآمدزا در حوزه‌های مختلف باشد. به همین دلیل در ادامه، فهرستی از مشاغل خانگی مناسب برای زنان آورده شده است:

  • ساخت و عرضه صنایع دستی
  • بسته‌بندی
  • پرورش گل و گیاه آپارتمانی
  • آشپزی
  • طراحی گرافیک
  • نویسندگی
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • ویراستاری
  • طراحی سایت
  • مترجمی

ساخت و عرضه صنایع دستی

یکی از کسب ‌و‌ کارهای خانگی که می‌تواند به افزایش سطح رفاه خانوار در شهریار کمک نماید، ساخت و فروش انواعی از صنایع دستی است. در حقیقت یکی از طرح های موفق برای سرمایه گذاری در مشاغل خانگی، راه اندازی کارگاه صنایع دستی است. با فعالیت در حوزه‌های مختلف صنایع دستی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی، سفالگری و خاتم‌کاری، می‌توانید درآمد مناسبی را برای خود ایجاد نمایید.

آشپزی

یکی از مشاغل خانگی که می‌تواند به توسعه کارآفرینی در شهریار کمک نماید، در ارتباط با راه اندازی تهیه غذای خانگی است. با سرمایه گذاری در این حوزه، می‌توانید سود خوبی را از فروش انواعی از غذاهای سنتی و محلی بدست آورید. شما می‌توانید غذای خود را با قیمتی کمتر از رستوران‌ها اما با کیفیتی بالا، در اختیار مشتریان قرار دهید. در این صورت می‌توانید از طریق راه اندازی یک تهیه غذای خانگی، مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار خودکرده و سود خوبی را بدست آورید.

فرصت‌های استخدام شهریار در کار بسته‌بندی

برخی از کسب‌وکارها با انتشار آگهی استخدام شهریار برای کار بسته‌بندی، از زنان کارجو برای انجام کار بسته‌بندی در منزل دعوت به همکاری می‌کنند. با ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام شهریار جهت کار بسته‌بندی در منزل، می‌توانید به شکل دورکاری کسب درآمد کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی

امروزه برای موفقیت یک کسب و کار، استفاده از شبکه های اجتماعی جهت افزایش میزان فروش محصولات یا خدمات ضروری است. به شکلی که اغلب کسب‌وکارها با راه اندازی صفحه تجاری خود در فضای مجازی، نسبت به بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام می‌کنند.

این کسب‌وکار‌ها برای انجام کارهایی مانند پاسخ‌گویی به کاربران و مشتریان، انتشار منظم پست‌ها در فضای مجازی، راه اندازی کمپین‌های بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل رقبا، به استخدام مسئول شبکه های اجتماعی نیاز دارند.

درنتیجه با ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام شهریار در شغل مسئول شبکه های اجتماعی به شکل دورکاری یا کار در منزل، می‌توانید در شرکت‌های معتبر مشغول به کار شده و درآمد بسیار خوبی هم داشته باشید.

طراحی گرافیک

اگر فردی هنرمند و خلاق هستید که به کسب درآمد از طریق طراحی علاقه دارید، می‌توانید رزومه خود را برای آگهی‌های استخدام شهریار در فرصت شغلی طراح گرافیک به شکل دورکاری ارسال نمایید. یک طراح گرافیک از ترکیب کلمات، رنگ‌ها و تصاویر، برای انتقال پیام‌های مختلف استفاده می‌کند.

بسیاری از شرکت‌ها برای تهیه کاتالوگ، پوستر و انتشار محتوای تبلیغاتی خود، به طراح گرافیک نیاز دارند. همچنین خوب است بدانید که طراحی گرافیک، یکی از پول‌سازترین مشاغل موجود در بازار کار کشور است.

بر اساس یک نظرسنجی که از بین 925 نفر از فعالان این حوزه کاری انجام‌شده است، متوسط حقوق و دستمزد یک طراح گرافیک در سال 1401 مشخص گردید. بر این اساس یک مدیر حوزه طراحی گرافیک در تهران، متوسط حقوق ماهانه‌ای به‌اندازه 13.7 میلیون تومان داشته است.

جمع‌بندی

شهرستان شهریار یکی از شهرستان‌های استان تهران است که آمارهای اقتصادی آن، تأثیر قابل توجهی بر نتایج آمارهای حوزه اشتغال و نرخ بیکاری در تهران دارد. در این مقاله ضمن بررسی آمارهای اقتصادی در استان تهران و شهرستان شهریار، به معرفی برخی از مشاغل خانگی مناسب برای زنان پرداختیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: منیبان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.