اخبار

گفتگو با مهندس سیامک سلطانیان درباره پروژه انتقال گاز پلدختر/کوهدشت

یکی از مهمترین پروژه‌های انتقال گاز در کشور، پروژه انتقال گاز پلدختر/کوهدشت است که پیمانکار این پروژه شرکت ایران آروین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه، با مدیرعامل شرکت ایران آروین، جناب آقای سیامک سلطانیان گفتگو کردیم که مشروح آن را در این بخش بررسی می‌کنیم.

احداث و تزریق گاز در خط لوله 56 اینچ انتقال گاز پلدختر/ کوهدشت به روش EPC به منظور تحقق شرایط مورد نیاز بهره برداری از خط کلید خورد. این پروژه بعد از ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک پلدختر آغاز و تا ایستگاه گیرنده توپک پیاز آباد ادامه می یابد. مسیر خط لوله به موازات خط ششم سراسری و همجواری آن خط لوله می باشد.

در این پروژه که به همت افراد متخصص در شرکت ایران آروین صورت گرفت، یک ایستگاه گیرنده توپک و 4 ایستگاه شیر بین راهی به همراه 2 ایستگاه حفاظت کاتدیک در طول مسیر بر اساس موقعیت های متناظر با ایستگاه های خط لوله ششم سراسری درنظر گرفته شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه باید گفت که 37 مورد تقاطع با جاده آسفالت و شوسه به همراه 5 مورد تقاطع با مسیل و کانال و 5 مورد عبور از رودخانه به روش CCW و 12 مورد تقاطع با خطوط لوله روزمینی، زیرزمینی و کابل فیبر نوری می‌باشد.

مهندس سیامک سلطانیان درباره شرح کار عملیات اجرایی گفتند:

ایران آروین

این پروژه بعد از ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک پلدختر آغاز و تا ایستگاه گیرنده توپک پیازآباد ادامه می یابد. مسیر خط لوله همانند قطعات قبل به موازات خط لوله ششم سراسری و همجوار آن خط لوله درنظر گرفته شده است و طول خط لوله حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. در این پروژه یک ایستگاه گیرنده توپک (Receiver)، ۴ ایستگاه شیر بین راهی (LBV) و 2 ایستگاه حفاظت از زنگ در طول مسیر، براساس موقعیت‌های متناظر با ایستگاه‌های خط لوله ششم سراسری می‌باشد.

پروژه مذکور شامل ۳۷ مورد تقاطع با جاده آسفالت و شوسه ۵ مورد تقاطع با مسیل و کانال ۵ مورد عبور از رودخانه ها به روش CCW و ۱۲ مورد تقاطع با خطوط لوله روزمینی و زیرزمینی و کابل فیبر نوری میباشد .

همچنین احداث رابط با سایز ۵۶ اینچ به خط لوله ششم سراسری قبل از ایستگاه L/R پیاز آباد به جهت همکاری در انجام عملیات انشعاب گرم بروی خط لوله ششم سراسری و احداث اینتر کانکشن ۳۶ اینچ مابین خطوط لوله ششم و نهم سراسری در محل قبل از ایستگاه شیر بین راهی کیلومتر ۳۴۳ احداث شد.

لازم به ذکر است که انشعاب ۳۶ اینچ و اتصال به انشعاب خرم آباد واقع بر خط لوله ششم سراسری برای اتصال به ورودی ایستگاه کنترل فشار واقع بر خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی نفت شهر به همراه همکاری در انجام عملیات انشعاب گرم بر روی خط لوله مذکور و همچنین همکاری در انجام عملیات انشعاب گرم بر روی خط لوله ششم سراسری با احداث اتصال خروجی ایستگاه پیازآباد خط لوله ششم سراسری به ورودی ایستگاه کنترل فشار واقع بر خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی نفت شهر، مطابق با نقشه های طراحی پایه منظم به پیمان در شرح وظایف پیمانکار EPC پروژه می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.