اخبار شهرستان شمیراناتاخبارخبر مهمدر استان

۱۳۵ هزار متر از معابر شمیرانات خط‌کشی و ایمن سازی شد

شمیرانات- بیش از ۱۳۵ هزار متر از معابر شمال تهران از ابتدای سال جاری تاکنون خط کشی طولی، محوری و ایمن سازی شد.

به گزارش شجرنیوز از شمیرانات، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: خط ‌کشی خیابان‌ها یکی از اساسی‌ترین موضوعات معابر به شمار می‌آید و استفاده از این خط ‌کشی‌ها متضمن نظم و رعایت قوانین در خیابان، ایمن سازی و آرام سازی معابر، روان سازی ترافیک، تفکیک و شاخص سازی خطوط عبوری، شاخص سازی محل های تردد عرضی عابرین پیاده در سطح معابر به خصوص مقابل مساجد، مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی و گردشگری است.

وی افزود: در همین راستا نسبت به اجرای خط کشی طولی و محوری به متراژ بیش از ۱۳۵ هزار متر طول، خط کشی محل های تردد عرضی عابرین پیاده به تعداد ۶۷۵ بلوک و احداث یا رنگ آمیزی هشت عدد سرعتکاه آسفالتی در معابر اصلی و پرتردد سطح منطقه اقدام شد.

احداث ۲ مرکز معاینه فنی خودرو

صباغ ادامه داد: احداث ۲ مرکز جدید معاینه فنی خودرو در ۳۵ متری شهید افتخاری و بوستان یاس فاطمی از اقدامات شاخص منطقه در خدمت رسانی به شهروندان است که با توجه به طرح ارائه شده از سوی مشاور اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک، عملیات اجرایی راه اندازی ایستگاه شهید افتخاری با ۲ دستگاه معاینه خودرو در چند روز آتی در دست بهره برداری است و عملیات احداث مرکز معاینه فنی در بوستان یاس فاطمی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه یک با اشاره به شناسایی ۱۱ نقطه حادثه خیز و رفع ۵ نقطه افزود: ۳ طرح اصلاح هندسی و یک طرح شبکه معابر در کمیته های ذیربط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرح و هفت دستور کار جدید به مشاورین ترافیکی منطقه ابلاغ و جهت رفع خطر در این بازه زمانی نسبت به نصب ۳ پایه چراغ جدید راهنمایی چشمک زن و تعمیر و مرمت ۲۵ فانوس اقدام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی با تمهیدات در نظر گرفته شده عملیات تعویض و نوسازی ایستگاههای اتوبوس سطح منطقه در دست انجام است و نصب ۷۰ عدد تابلو جدید ایستگاه اتوبوس و تعویض تابلوهای اطلاعات ایستگاهها نیز از اقدامات اجرایی است.

۱۳۵ هزار متر از معابر شمیرانات خط‌کشی و ایمن سازی شد

صباغ اظهار داشت: سرویس رسانی اتوبوسرانی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین بسیج امیرالمومنین، ناحیه جماران، عید سعید فطر، روز جهانی قدس، مراسم امام رضایی ها در میدان خراسان، مراسم روزه اولی ها در موزه دفاع مقدس و مساجد و سایر همایش ها نیز از اقدامات اداره حمل و نقل عمومی معاونت ترافیک در این مدت بوده است.

وی یادآور شد: در راستای مرمت و بهسازی معابر پرتردد محله چیذر و به منظور تسهیل در تردد شهروندان و خودروهای عبوری معابر خیابان صالحی جنوبی، عدالت و چیذری و بخشی از بلوار اندرزگو بعد از میدان صالحی با پخش بیش از ۸۰۰ تن آسفالت به صورت مکانیزه تراش و روکش شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.