اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

مدیرکل امور مالیاتی غرب استان تهران: مودیان مالیاتی غرب استان تهران حساب شخصی و تجاری خودرا تفکیک کنند

شهریار- مدیرکل امور مالیاتی غرب استان تهران از مودیان مالیاتی خواست حساب تجاری و شخصی خود را تفکیک کنند.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، علی بهرامی مدیرکل امور مالیاتی غرب استان تهران اظهار داشت: سازمان مالیاتی از سال گذشته با اطلاع رسانی اعلام کرد، که مودیان عزیز برای پیشگیری از مشکل حساب‌های خود، حساب شخصی را با تجاری جدا کنند.

وی به برخی از مسائل و مشکلاتی که این روزها برای مودیان پیش آمده اشاره کرد و اظهار داشت: هر آنچه که به عنوان فروش و درآمد در کسب و کار محقق می‌شود باید به حساب دستگاه پز واریز شود که قرار است بر اساس آن اظهارنامه ارائه دهیم و پاسخگو باشیم و حساب دیگری نیز جهت امورات عادی و جاری زندگی خویش داشته باشیم و اگر این اتفاق نیافتد تمامی واریزی‌های حساب به عنوان درآمد تعریف شده و بعداً برای اثبات آن باید مستندات لازم را ارائه دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که اگر به حساب شخصی مبالغ بالا واریز شود، برای آن نیز مالیات تعلق می‌گیرد یا خیر گفت: در این زمینه حساب‌ها بررسی می‌شود و اگر ارقام پرتکرار باشند بررسی می‌شود به عنوان فعالیت‌های مشکوک محسوب می‌شوند که باید توضیحات لازم ارائه دهند.

بهرامی در رابطه با ثبت ضرایب اشتباه نیز افزود: مودیان محترم زمان ثبت پرونده الکترونیکی خود ثبت می‌کنند و اگر در این ثبت نام اشتباه رخ داده باشد حوزه مالیاتی ما آمادگی دارند که با فرمی که در این موضوع در نظر گرفته شده است اطلاعات اشتباه را در آن اصلاح کنند.

وی در رابطه با بحث تبصره صد نیز گفت: در تبصره صد مالیات به صورت مقطوع پیش بینی شده است و اگر مورد قبول مودیان بود قابلیت تقسیط تا شش ماه را نیز دارد.

مدیرکل امور مالیاتی غرب استان تهران پرداخت مالیات را حق همه آحاد جامعه خواند و اضافه کرد: مالیات حق همه آحاد جامعه است و این حق در اصل برای آسایش، آرامش، رفاه، امنیت و آبادانی کشور در نظر گرفته شده است و دولت را قادر به اجرای طرح‌های ارزشمند جهت پیشرفت و آبادانی کشور می‌نماید.

وی در رابطه با نحوه دیدار مردم غرب استان تهران با مدیر کل و معاونان مالیاتی جهت رسیدگی به درخواست و مشکلات خود گفت: درب اتاق مدیر کل روزهای سه شنبه از ساعت ۸ صبح تا بعد ظهر هر هفته برای دیدار مردمی باز است و در سایر شهرستان‌ها نیز همین برنامه در ادارات مالیاتی در نظر گرفته شده است و در روزهای دیگر نیز به صورت کتبی درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.