اخبار شهرستان فیروزکوهاخبارخبر مهمدر استان

آخرین وضعیت خسارات سیل فیروزکوه

فیروزکوه- فرماندار فیروزکوه آخرین وضعیت خسارات سیل در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش شجرنیوز از فیروزکوه، محمد حیدری منش فرماندار این شهرستان، اظهار داشت: از ظهر چهارشنبه و در پی صدور اطلاعیه مدیریت بحران استان تهران اطلاع رسانی‌هایی را در سطح شهر فیروزکوه و مجموعه شهرستان داشتیم و نسبت به وقوع سیلاب هشدار دادیم.

وی گفت: از عصر چهارشنبه بارندگی شدید از شرق فیروزکوه و در محدوده دهستان «پشت کوه» آغاز شد و سیلاب شکل گرفت و از روستای «طرود» آغاز شد و سپس در روستای «سرانزا» و «سرچمن» و «گدوک» و «مهن» سیلاب‌های محدودی را داشتیم، اما قسمت عمده آسیب‌ها و خسارات در روستای «طرود» بود، که بالغ بر ۳۵ منزل مسکونی خسارت اساسی دیده و در وضعیت تخریبی قرار دارد.

فرماندار فیروزکوه اضافه کرد: در این روستا حدود ۵۰۰ متر مربع تأسیسات دامپروری و انبار علوفه آسیب دیده است و یک سازه مرغداری به مساحت ۵۰۰ متر مربع و ۱۵۰ متر مربع تأسیسات پرورش ماهی آسیب دیده است و ۱۷۰ رأس دام و ۱۲ هزار قطعه مرغ تلف شده است.

وی گفت: شرایط عبور و مرور در تمام محورهای مواصلاتی فیروزکوه باز بوده و تردد در جریان است.

حیدری منش افزود: عصر پنجشنبه نیز جاده ورودی روستای «سله بن» دچار آبگرفتگی شد، که به سرعت بازگشایی انجام گرفت و عوامل ستاد مدیریت بحران فیروزکوه نیز در منطقه دهستان «پشت کوه» حضور داشته و در حال خدمت رسانی هستند، ارتباط تلفن همراه، آب آشامیدنی و گاز وصل شده است.

فرماندار فیروزکوه گفت: امروز پاکسازی منازل عزیزانمان در روستاهای سیل زده در جریان است.

وی از آبگرفتگی ۳۰ منزل مسکونی در فیروزکوه خبر داد و افزود: یک واحد قالیشویی در شهر فیروزکوه آسیب دید و تقریباً ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی یونجه، سیب زمینی، گندم، جو و سبزیجات دچار آسیب شدند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.