اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

ارائه رایگان خدمات پزشکی برای ساکنان شهرقدسی

شهرقدس - پزشکان و کارشناسان درمانگاه خیریه مهدی موعود (عج) شهرقدس روز شنبه از ساعت هشت صبح تا ۲۱ شب خدمات بهداشتی و درمانی رایگان باهدف ارتقای بهداشت و سلامت مردم به شهروندان ارائه کردند.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، در اجرای این طرح، همه‌ بخش های درمانگاه از جمله پزشک عمومی، کارشناس روانشناسی و مشاوره، تکنسین پوست و مو، کارشناس تغدیه شرکت داشتند.
علی افشاری مدیر درمانگاه هدف از اجرای این طرح، با حمایت ناحیه مقاومت مهدی موعود (عج) را ارتقا سلامت شهروندان بیان کرد و گفت: در صورتی که بیماری وضعیت اورژانسی داشته باشد داروهایش را نیز به صورت رایگان در اختیارش قرار می دهیم.
مادری به همراه دو کودکش از اولین مراجعه کنندگان بودند، دختر بچه چهار ساله و پسری که ۱۲ سال دارد.
پسرک به سختی در کنار مادر و خواهرش راه می رفت و انگار مفاصلش قدرت خم و راست شدن نداشتند، مادرش به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان به دنیا آمدن، فرزندش زردی داشته، که متاسفانه با سهل انگاری خانواده درمان نشد و در ۶ ماهگی دچار تشنج و وضعیت جسمانی اش بدتر شد.
مادر محمدجواد رسولی، کودک بیمار ادامه داد: در حال حاضر امکان بهبودی ۱۰۰در صد نیست ولی با جراحی و کار درمانی تا حدودی وضعیت جسمی و راه رفتنش بهتر می شود.
محمدجواد با داشتن ۱۲ سال سن در مقطع اول دبستان مدرسه کودکان استثنایی بود و تحت پوشش بهزیستی قرار داشت، ولی پرداخت ۵۰۰ هزار تومان در ماه تنها بخش کوچکی از هزینه های درمان او را پوشش می‌ دهد.

ارائه رایگان خدمات پزشکی برای ساکنان شهرقدسی

برای معاینه دندان‌های پسرک به اتاق دندانپزشک رفتند و پس از معاینه دکتر در حالی که او را بغل کرده بود به خارج از اتاق آورد و روی یکی از صندلی های سالن انتظار نشاند.
ابوذر میرزاپور دندانپزشک درمانگاه در مورد طرح معاینه رایگان گفت: به دلیل اینکه خودم از خانواده کارگری و قشر ضعیف آمدم، با آغوش گرم از چنین طرح هایی استقبال می کنم.
وی با بیان اینکه این درمانگاه تحت پوشش سپاه شهرستان قدس است، گفت: در حال حاضر بهای یک آمپول بی حسی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اگر به نرخ دولتی این داروها و مواد مصرفی دندانپزشکی تامین شود، ما هم خیلی بهتر می توانیم در جهت درمان شهروندان کم برخوردار اقدام کنیم.
میرزاپور با بیان مشکلات دهان و دندان، به خصوص در قشر کم درآمد، اظهار داشت: بیشتر این افراد با مراجعه به من درخواست می کنند که دندانشان کشیده شود ولی من تا جایی که امکان داشته باشد سعی می کنم دندان را ترمیم و حفظ کنم.
رخ طلا کونانی زن میانسالی که از ۶ سال پیش ساکن شهرستان قدس شده و برای معاینه رایگان به درمانگاه آمده بود، گفت: بچه ها برای کار به اینجا آمدند. منهم به هوای آنها آمدم، در شهر خودمان کار و امکانات نبود الان در بازار تهران به عنوان باربر کار می کنند.
به گفته مدیر درمانگاه در وضعیت اقتصادی نابسامان، مشکلات خانوادگی و ناهنجاری هایی نظیر طلاق و مشاجره در خانه و در محیط اجتماعی بیشتر می شود، به همین منظور حضور مشاور در این درمانگاه اهمیت بسیاری دارد.

ارائه رایگان خدمات پزشکی برای ساکنان شهرقدسی

کارشناس روانشناسی در مورد وضعیت شهرستان گفت: من تا حد توان سعی می کنم به مراجعان کمک کنم و پیرو صحبتی که با بهزیستی داشتم، پیشنهاد دادم به جای مراجعه مردم به مشاور، در پارکها، مکان‌های عمومی، مساجد و مصلی به میان مردم رفته و در زمینه های مختلف فرهنگ سازی کنیم.
نرگس تیموری مشاوره پیش از ازدواج را یکی از راه‌های جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه مشاوره‌ های ما معطوف به زمان درگیری و طلاق شده، در حالیکه باید مشاوره قبل ازدواج اجباری شود و چه بهتر، که قبل از تصمیم برای فرزند آوری نیز مشاوره انجام شود.
مدیر درمانگاه با یادآوری مشکلات شهرستان قدس خاطرنشان کرد: این منطقه در گلوگاه ۲ استان تهران و البرز قرار گرفته و به دلیل صنایع فعال در شهرستان، کارگر ان زیادی در اینجا سکونت دارند.
علی افشار با بیان سابقه ۴۰ ساله در بخش بهداشت و درمان، افزود: پزشکان و کارشناسانی که امروز در این طرح جهادی شرکت کردند، در روزهای دیگر هفته نیز با تعرفه های پایین خدمت می کنند، این عزیزان در هر جای شهر تهران فعالیت کنند، درآمدی بیش از حضور در درمانگاه ما دارند، ولی در اینجا با کمترین حقوق فعالیت می کنند.
افشار افزود: با وجود این جوانان متخصص، اگر مسئولان از ما حمایت کنند، می توانیم تا حد زیادی در بخش بهداشت و درمان محرومیت زدایی کنیم.

ارائه رایگان خدمات پزشکی برای ساکنان شهرقدسی

سلطان الوندی زنی بود که با داشتن سه دختر، شش سال است با فوت همسرش با دست خالی سرپرست خانوار شده و دختری دارد که کبد و طحالش به طور مادرزادی بزرگ است.
مادرش می گفت: هزینه داروهایش در ماه ۲۳ میلیون تومان است که بیمه می پردازد و از نظر ذهنی دچار مشکل شده و در مدرسه استثنایی درس می خواند، به درس علاقه ای نداره ولی با اجبار به مدرسه می رود.
مادر عاطفه الوندی در روز ویزیت رایگان آمده بود تا معاینه شود که چرا ریزش مو پیدا کرده و دکتر گقته بود چون با صابون موهایش را شستشو می داد اینطور شده است.
روز پرکاری در درمانگاه حضرت مهدی موعود(عج) بود، هرکسی تا حد توان به مراجعان کمک می کرد، در حال خروج مردمی را دیدم که وارد می شدند و هر کدام با قصه ای در دل.
همه این داستان‌ها را گفتم که بدانیم ارزش چنین روزهایی که همه درمانگاه بسیج می شوند و به رایگان اقدام به ارائه خدمات بهداشتی درمانی کنند، چقدر زیاد است.
شابد از نظر مالی خیلی چشمگیر نباشد ولی وجود جوانان متعهد و متخصص که به فکر هموطنانشان هستند، همیشه موجب افتخار و دلگرمی است.
شهرستان قدس با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر فقط ۲ بیمارستان دارد، بیمارستان ۱۲ بهمن که تخت کمی برای بستری دارد و بیشتر به درمان سرپایی می پردازد و بیمارستان شهید سردار سلیمانی که با ۱۶۰ تخت در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.