اخبار شهرستان قدساخباردر استان

برگزاری مراسم جشن کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان قدس

به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مراسم جشنی با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و نمایندگی حوزه هنری شهرستان همراه با شعر خوانی و اجرای موسیقی در محل سالن باقر العلوم این شهرستان برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان قدس

به گزارش شجرنیوز از قدس، در این آیین که با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان همراه بود؛ حجت الاسلام و المسلمین جوکار در سخنانی به اهمیت کتابخوانی و مطالعه اشاره کرد و افزود: با مطالعه کتب مفید می توان پله های معرفت را طی کرد و به جایگاه واقعی که شایسته انسان است نائل شد.

وی به اجرای شیوه های خلاق و ایده های نو برای ترویج مطالعه از سوی مسئولین امر اشاره کرد و افزود: افزایش سرانه مطالعه در کشور با بکار بستن شیوه های نو و افزایش تعداد کتابخانه ها اعم از ثابت و سیار ممکن است.

امام جمعه شهرستان قدس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راهکارهای مطالعه مفید، خواندن کتاب خوب، عادت به تندخوانی، استمرار در مطالعه، نکته برداری در هنگام مطالعه کتاب، عرضه نکات مثبت برداشت از مطالعه در قالب هنر، خلاصه نویسی کتاب و…. را از راهکارهای مطالعه با خروجی مثبت عنوان کرد.

فرماندار شهرستان قدس هم در این آیین بر لزوم گسترش فضای کتابخانه ای در شهرستان تأکید کرد و گفت: در نظر داریم از محل اعتبارات نیم درصد درآمد شهرداری ها فضای کتابخانه ای شهرستان را توسعه دهیم. وحید گلی کانی افزود:  قرار است در دو محله شهرک فرزان و شهرک ابریشم  کتابخانه تأسیس شود.

در این مراسم تعدادی از شاعران  به شعرخوانی پرداختند و اجرای تک نوازی در مدح و منقبت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) توسط  هنرمند کرد زبان شهرستان و اجرای سرود توسط گروه سرود دبیرستان آیت الله خامنه ای برگزار شد.

تقدیر از نویسنده کودک “سارا نوری” صاحب کتاب “داستان های سارا و دایی سهیل” و تقدیر از کتابداران و شاعران شرکت کننده در مراسم جشن کتاب، پایان بخش این مراسم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.