دنیای فوتبالاخبارورزش

توجیه ناکامی پرسپولیس با قانون سقف بودجه؛ آقای درویش گاهی به آینه نگاه کن!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در توجیه حذف این تیم از آسیا، مدعی شد ک، برای تبعیت از قانون سقف بودجه، موفق به جذب بازیکن خارجی خوب نشده و این در حالی است که کسر امتیاز از سرخ‌ها به‌دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه، ادعای او را زیر سوال می‌برد.

به گزارش گروه ورزش شجرنیوز، پرسپولیس، سه‌شنبه‌شب با شکست برابر الدحیل، خداحافظی تلخی با لیگ قهرمانان داشت تا پرونده قرمزها هم مانند نساجی در آسیا بسته شود و سپاهان تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی باشد.

کنار رفتن پرسپولیس در لیگ قهرمانان در شرایطی بود که همه چیز برای رسیدن به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا در دست یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بود و آنها در شبی که هوادارانشان سنگ تمام گذاشته بودند، می‌توانستند با تکرار برد بازی رفت یکی از تیم‌های مرحله حذفی باشند اما با سوت لیدا جامپیِ ژاپنی، شکست ۲ بر یک پرسپولیس روی نمایشگر ورزشگاه آزادی ثبت شد و پرسپولیس، هواداران امیدوار خود را خشمگین و مستاصل به خانه‌ فرستاد.

موضوع قابل تامل نوع واکنش مدیریت باشگاه پرسپولیس به حذف از آسیا بود. رضا درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه به دنبال انداختن تقصیر این شکست به گردن هر کسی جز خودش بود. جالب اینکه که او در صحبت‌هایش پس از باخت به الدحیل با وجود یک عذرخواهی نمایشی، سعی کرد به هر بهانه‌ای متوسل شود تا خودش را تبرئه کند. او در یکی از این واکنش‌های عجیب، در جواب هواداری که از خواست تا استعفا کند گفت که «باید از سرمربی تیم بپرسید که چرا تیم نتیجه نگرفت.»

صرف‌نظر از این واکنش‌ها، توجیه قابل تامل مدیرعامل پرسپولیس پس از باخت به الدحیل، انداختن باخت به گردن قانون سقف بودجه بود! درویش دراین‌باره گفت: «اگر بنا بود ما بهترین بازیکن را بگیریم، نباید سقف را رعایت می‌کردیم‌. شاید یکی از ایرادات ما که به حق هم هست، این است که سعی کردیم سقف قرارداد را رعایت کنیم اما امروز می‌فهمم اشتباه کردیم. یکی ۲ امتیاز از ما کم می‌شد اما نافرمانی می‌کردیم و ۲ بازیکن شاخص می‌گرفتیم و مبلغ آن هم هرچقدر زیاد بود، عیبی نداشت و بحثی نبود. ما فکر کردیم اینکه می‌گویند سقف قرارداد باید رعایت شود و اگر نشود دچار مشکل می‌شویم، واقعی است. از این جهت سعی کردیم سقف را رعایت کنیم اما امروز می‌فهمیم اشتباه کردیم.»

توجیه مدیرعامل پرسپولیس به خوبی گویای فضای حاکم بر مدیریت فوتبال ایران است؛ مدیریتی که به جای اینکه به اجرای قانون افتخار کند(البته با فرض رعایت قانون)، از اجرای قانون پشیمان است و تاکید می‌کند که باید برای موفقیت، قانون باید زیر پا گذاشته شود! مدیریتی که ناکامی را نه پای خودش، بلکه به پای قانون می‌نویسد و سعی دارد تا خود را تبرئه کند.

البته همین توجیه و فرافکنی‌های درویش برای رفع اتهام از خودش هم پر از تناقض است. او در حالی از اجرای قانون سقف بودجه صحبت کرده و البته بابت آن پشیمان است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، به دلیل عدم رعایت قانون و تخلف در قراردادها، از پرسپولیس یک امتیاز کسر و این تیم را به پرداخت جریمه ۱۰ میلیارد تومانی محکوم کرد.

علاوه بر این پرداختی‌های خارج از قرارداد یکی از هواداران متمول پرسپولیس به برخی بازیکنان اسم و رسم‌دار این تیم هم، مسئله‌ای بود که بارها توسط مسئولان فدراسیون فوتبال، غیرقانونی عنوان و تاکید شد که این مبالغ باید در رقم قرارداد درج و در نتیجه در محاسبه سقف بودجه لحاظ شود. این ترفند غیرقانونی برای دور زدن قانون سقف بودجه، نشان داد که خلاف ادعای درویش، مدیریت پرسپولیس نه تنها قانون سقف بودجه را رعایت نکرده، بلکه به نظر می‌رسد سعی کرده است تا به طرق مختلف آن را دور بزند!

درویش همچنین در توجیه اینکه چرا به جای بازیکنی مانند نبیل باهویی، بازیکن خارجی بهتری جذب نشده است، گفت که التزام باشگاه پرسپولیس به رعایت این قانون، سبب شده است تا این تیم نتواند بازیکن بهتری را به خدمت بگیرد. با فرض صحت این ادعا، می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که پرسپولیس برای جذب بازیکن بهتر، مشکل مالی نداشته است اما یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش در چهار ماه گذشته از فصل جاری، بارها به دلیل عدم دریافت مطالباتشان دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند؛ به عبارت بهتر، چالش‌های مالی یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس در ماه‌های اخیر بوده و به نظر می‌رسد همین مسئله رابطه درویش و گل‌محمدی را هم تیره کرده است.

با این تفاصیل، به نظر می‌رسد مطرح کردن چنین ادعایی با توجه به مشکلات مالی عدیده پرسپولیس که بر کسی پوشیده نیست، بیشتر به یک فرار رو به جلو می‌ماند. بهتر بود که مدیریت پرسپولیس با قبول اشتباهات و سوء‌مدیریت‌هایی که در کنار ضعف‌های فنی، سه‌شنبه‌ تلخی را برای قرمزها رقم زد، یک بار برای همیشه با واقعیت روبه‌رو شود و با ایستادن جلوی آینه، با یکی از مقصران حذف پرسپولیس چشم در چشم می‌شد!

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.