اخبار شهرستان دماونداخبارخبر مهمدر استان

“دماوند، پاکدشت و ورامین” بیش‌ترین میزان تصادفات استان تهران را دارند

دماوند- فرمانده پلیس‌راه شرق استان تهران با اشاره به رتبه نخست تصادفات موتورسیکلت در شرق پایتخت گفت: دماوند، پاکدشت و ورامین در سال گذشته در حوزه‌های درون شهری و برون شهری بیشترین میزان تصادفات را داشتند.

به گزارش شجرنیوز از دماوند، آیین گرامیداشت روز ایمنی حمل‌ونقل صبح امروز در شهرستان دماوند به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و استاندارد به همت اداره راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای شهرستان دماوند، پلیس راه دماوند – فیروزکوه و همکاری پلیس راهور برگزار شد و در این مراسم در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها 100 کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در شهرستان دماوند اهدا شد.

سهم 23 درصدی موتورسیکلت‌سواران از میزان تصادفات شرق استان تهران

سرهنگ ایرج کهریزی در ابتدای این مراسم با اشاره به اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت اظهار داشت: شهرستان‌های شرق استان تهران و به ویژه شهرستان دماوند به دلیل وجود محورهای پرترافیک و پرتصادف در حوزه موتورسیکلت‌سواران با مشکلات و معضلاتی مواجه است لذا اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در این منطقه در اولویت قرار گرفت.

وی با تأکید بر ارتقای انضباط و فرهنگ ترافیکی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: شهرستان‌های شرق استان تهران در سال گذشته بیش‌ترین میزان تصادفات موتورسیکلت‌سواران را شاهد بودند و به طور تقریبی 23 درصد از میزان تصادفات شرق استان تهران مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

فرمانده پلیس‌راه شرق استان تهران با اشاره به رتبه نخست تصادفات موتورسیکلت در شرق پایتخت گفت: دماوند، پاکدشت و ورامین در سال گذشته در حوزه‌های درون شهری و برون شهری بیشترین میزان تصادفات را داشتند.

قطع نخاع بیشترین عارضه ناشی از نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو

در ادامه سرگرد اسماعیل براری با اشاره به میزان قابل توجه تصادفات موتورسواران اظهار داشت: متأسفانه در تصادفات موتورسواران از هر 3 تصادف 1 فوتی به ثبت می‌رسد در صورتی که این آمار در تصادفات سواری و خودروها به طور میانگین به ازای هر 30 تصادف 2 مورد جرحی است.

وی افزود: رانندگان بر اساس آئین‌نامه در زمان نقص فنی خودرو یا موتورسیکلت نباید در جاده‌ها تردد کنند اما آمارها نشان می‌دهد میزان قابل‌توجهی از تصادفات ناشی از نقص فنی وسیله نقلیه اعم از ترمز و چراغ‌ها و بی‌توجهی رانندگان به اصلاح این موارد بوده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند گفت: صحبت کردن با تلفن همراه معمولاً 50 درصد از دید راننده به جلو را کم می‌کند، در رانندگی به طور میانگین با سرعت 90 کیلومتر حدود 25 متر را در ثانیه طی می‌کنیم بنابراین راننده یک ثانیه برای عکس‌العمل وقت دارد تا تصادف نکند.

سرگرد براری در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین قطع نخاعی در تصادفات برای سرنشینان عقب خودرو اتفاق می‌افتد چراکه این سرنشینان کمربند ایمنی را نمی‌بندند و در سوانح دچار آسیب جدی می‌شوند اما سرنشینان جلو بیشتر مقید هستند که کمربند را ببندند و کمتر آسیب می‌بینند.

کلاه ایمنی فوت راکبان موتورسیکلت را 25 درصد کاهش داد

در پایان این مراسم مهران جعفری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: راکبان موتور به علت نداشتن کلاه ایمنی در تصادفات و ضربه ناشی از برخورد سر راکب هنگام واژگونی موتور با اجسام سخت بلافاصله جان خود را از دست می‌دهند لذا ضرورتی است که فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در میان راکبان موتورسیکلت نهادینه شود.

وی افزود: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند در راستای فرهنگ‌سازی و ایمنی راکبین موتورسیکلت‌سوار منطقه هرسال اقدام به اهدای کلاه‌ ایمنی رایگان در میان راکبان می‌کند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موجب کاهش 25 درصدی فوتی و پیشگیری از بروز صدمات جدی هنگام توسط راکبان می‌شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.