فرهنگاخبارجامعه

گزیده ای از دومین روز از جشنواره فیلم فجر اسلامشهر| کت چرمی: گاهی باید بین موندن و رفتن، مردن رو انتخاب کرد

فیلم کُت چرمی(Leather jacket) به کارگردانی حسین میرزا محمدی از فیلم اولی های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که به تهیه کنندگی کامران حجازی، از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی بوده و در سانس ساعت ۱۷ دومین روز افتتاحیه در پردیس سینمایی اسلامشهر به نمایش درآمد.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: فیلم کُت چرمی(Leather jacket) به کارگردانی حسین میرزا محمدی از فیلم اولی های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که به تهیه کنندگی کامران حجازی، از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی بوده و در سانس ساعت ۱۷ دومین روز افتتاحیه در پردیس سینمایی اسلامشهر به نمایش درآمد.

تعدادی از بازیگران اصلی این فیلم عبارتند از: جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی، ستاره پسیانی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی.

فیلمی که فیلم نامه اش را مسعود هاشمی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده : ” گاهی وقت ها باید بین موندن و رفتن، مُردن رو انتخاب کرد”.

به طور خلاصه درباره داستان فیلم می توان گفت: عیسی فرهمند( جواد عزتی) در نقش یکی از کارکنان بهزیستی درگیر ماجرایی می شود که در آن دختر نوجوانی به علت اور دوز مواد مخدر در مقابلش بر زمین می افتد. در عین حال فرهمند در پی به دست آوردن مدارکی علیه شخصی به نام رفیعی است که با سوء استفاد از دختران نوجوانی که والدین به سامانی ندارند اقدام به واردات مواد مخدر به داخل کشور می کند. حین داستان حوادثی برای فرهمند در ماموریتی که برای خود مد نظر گرفته رُخ می دهد که بادیدن فیلم می شود به زوایای مختلف آن پی برد. کاراکتری ( فرهمند) که دختر خودش براثر اوردوز مواد مخدر جانش را از دست داده و همسرش نیز از وی جدا شده و به خارج از کشور رفته است.

استفاده از نماهای بسته و داخلی با نورپردازی خفه و لوکیشن هایی با رنگ های تیره و غم انگیز نشان از هماهنگی محتوای فیلم نامه با تصاویر برداشته شده و کلیت پیام فیلم دارد. یکی از بهترین سکانس های فیلم را می توان لوکیشن مبارزه سگ هایی دانست که توسط سگ بازان به جان یکدیگر انداخته شده اند. مکانی غریب و برای تماشاگر فضایی ناکجا آبادی. اجرای زیبای جواد عزتی از نقاط قابل توجه فیلم است؛ اما تمرکز بیش از حد بر بازی محوری شخصیت اصلی باعث می شود تا توانایی های بازیگران باتجربه ای چون گلاره عباسی و رویاتیموریان در سایه واقع گردد. اما باید گفت ساخت چُنین فیلم بلند سینمایی برای یک کارگردان فیلم اولی می تواند نقطه آغازی جهت پیشرفت های آینده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.