اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

۵ واحد صنعتی آلاینده در اسلامشهر اخطار جمع‌آوری گرفتند/ تشکیل تیم های گشت برای مقابله با پسماد سوزی در شهرستان بهارستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از شناسایی پنج واحد صنعتی جدید در گشت و پایش‌های زیست محیطی کارشناسان و ماموران اجرایی این شهرستان خبر داد و گفت: اخطار جمع‌آوری برای این واحدها صادر شد.

۵ واحد صنعتی آلاینده در اسلامشهر اخطار جمع‌آوری گرفتند/ تشکیل تیم های گشت برای مقابله با پسماد سوزی در شهرستان بهارستان

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، الهه بیگی اظهار داشت: بر همین اساس به واحدهای متخلف و آلاینده برای رفع آلودگی، اخطاریه به منظور جمع آوری و انتقال به یکی از شهرکهای صنعتی مصوب صادر و این واحدها تا زمان انتقال، ملزم به رفع آلودگی شدند.

وی افزود: طی گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره از واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی مستقر در حوزه استحفاظی شهرستان اسلامشهر، چهار واحد آبکاری و یک واحد فسفات کاری شناسایی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر پنج واحد با فعالیت غیر اصولی و رعایت نکردن الزامات و تمهیدات زیست محیطی ضمن ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا موجبات تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان را فراهم آورده بودند.

بیگی تاکید کرد: در صورت توجه نکردن این واحدها به اخطاریه صادره، وفق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی پیگیری قضایی علیه این واحد ها تا حصول نتیجه بعمل خواهد آمد.

شهرستان اسلامشهر با مرکزیت اسلامشهر با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار گرفته است.

تشکیل تیم های گشت برای مقابله با پسماد سوزی در شهرستان بهارستان

به گزارش این روابط عمومی، همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان به منظور نظارت و کنترل منابع آلاینده هوا در این ایام، تیمی متشکل از ارگان های مرتبط تشکیل شده تا با اجرای گشت و پایش های مستمر شبانه روزی، به ویژه برخورد با هرگونه پسماندسوزی، از تشدید آلودگی هوا جلوگیری شود.

محمد علی جودکی اظهار داشت: هر سال با قرارگیری در فصل سرد و مواجهه با پدیده وارونگی هوا، شاهد افزایش غلظت آلاینده ها، بیش از سایر ایام سال هستیم.

وی انباشت نخاله های ساختمانی که به صورت غیرمجاز در حاشیه شهرها و اراضی بایر شهرستان، که علاوه بر آلودگی بصری، همراه با ایجاد معضلات زیست محیطی همچون تبدیل شدن به محلی برای سکونت حیوانات موذی چون موش و همچنین سگ های بلاصاحب بوده، را یکی از مسائل پیش روی شهرستان برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور رفع این مشکل، مقرر شد شهرداری های شهرستان، گودهای متروکه مناسب که در خارج از محدوده شهرها بوده را شناسایی و معرفی کنند تا در صورت دارا بودن شرایط لازم، به عنوان مراکز استاندارد تخلیه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در نظر گرفته شود.
جودکی همچنین لایروبی مستمر رودخانه های درون شهری را از دیگر مصوبات کارگروه مدیریریت پسماند بهارستان خواند و یادآور شد: مقرر شد تامین اعتبار لازم برای رفع تمامی نواقص موجود در مراکز انتقال زباله شهرستان از سوی شهرداری ها، در اسرع وقت صورت گیرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی را نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اعلام و تاکید کرد: مصوب شد شبکه بهداشت و درمان با همکاری سازمان نظام پزشکی شهرستان، ضمن نظارت بیشتر بر مراکز درمانی، نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی را زیر نظر داشته و نسبت به ارائه گزارش فصلی در این خصوص اقدام کند.

شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت با سه شهر و ۲ بخش گلستان و بوستان یکی از شهرستانهای استان تهران در جنوب غربی پایتخت قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.