اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

ارائه خدمات به مسافران نوروزی در غرفه سلامت پایگاه هلال احمر شهرستان قدس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قدس گفت: غرفه سلامت در پایگاه نوروزی خدمات پزشکی نظیر گرفتن فشارخون و ارائه کمک‌های اولیه به مسافران و افراد آسیب دیده احتمالی ارائه می کند.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، مجتبی طاعتی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قدس روز یکشنبه با بیان اینکه با حضور در ایستگاه هلال‌احمر و امضای میثاق نامه به پویش بهبود رفتارهای ترافیک ساز ، بهرفت بپیوندیم،گفت: امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان قدس با تنظیم میثاق نامه و دعوت شهروندان به امضای آن به صورت نمادین، مردم را به بهبود رفتارهای پرخطر در رانندگی تشویق می کنند.

طاعتی در مورد بندهای درج شده در این میثاق نامه گفت: رعایت سرعت و سبقت مجاز در رانندگی، توقف خودرو حین استفاده از تلفن همراه، اطمینان از سالم بودن فنی خودرو و تامین ایمنی خود، سرنشینان و به ویژه کودکان، با بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی، شامل میقاق می شود.

وی با اشاره به وقوع درصد بالایی از حوادث در نزدیکی مقصد سفر، افزود: از دیگر بندهای میثاق تعهد به این موضوع می باشد که در حین خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری مقصد سفر، برای استراحت توقف نموده و پس از هر یک ساعت و نیم رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت و سپس به مسیر خود ادامه دهیم.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان قدس با اشاره به حضورشان در پایگاه نوروزی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با حضور در دو ایستگاه خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در آماده باش هستیم.

وی غرفه سلامت را یکی از بخش های این ایستگاه نام برد و افزود: در این غرفه اطلاعاتی در خصوص کمک‌های اولیه از جمله آتل بندی، احیای قلبی و مواردی که ممکن است در سفر و هنگام بروز حادثه، فوریت داشته باشد، آموزش داده می شود و همچنین خدماتی نظیر گرفتن فشارخون و ارائه کمک‌های اولیه به مسافران و افراد آسیب دیده ارائه می شود.

طاعتی گفت: از دیگر بخش های ایستگاه می توان به چادر دوستدار کودک و دیگری غرفه نشاط اشاره کرد که در آن کودکان و نوجوانان به تفریحات سالمی نظیر خمیربازی، نقاشی و فوتبال دستی می پردازند.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان قدس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: با آماده سازی خیمه نماز، سعی شده همشهریان را جهت ادای این فریضه الهی در بهترین و سریعترین زمان و فرصت یاری نماییم.

وی همچنین از توزیع بروشورهایی جهت اطلاع رسانی با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات و رعایت نکات ایمنی خبر داد: در این بروشورها نکاتی در مورد آمادگی برای مقابله با یخبندان و کولاک، آتش سوزی خانگی، پیشگیری از مسمومیت های غذایی و دارویی در اطفال، کمک های اولیه در گرمازدگی، حوادثی نظیر سیل و بیماری دیابت درج شده است.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان قدس با بیان افتتاح دفتر جمعیت در دی ماه سال ۱۴۰۰ گفت: در این ایستگاه در غرفه سحاب از جوانان علاقمند و داوطلبان حضور در هلال احمر عضوگیری می شود، همچنین اعضای ما با دوچرخه و کیف کمک‌های اولیه در ایستگاه حاضر و آماده اعزام و کمک رسانی به مصدومان در سریع ترین زمان ممکن هستند.

طاعتی از برگزاری تورهای یکروزه تهرانگردی برای داوطلبان جمعیت با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان قدس خبر داد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران در میان مسیرهای بزرگراه های بسیار پرتردد و پر خطری قرار. گرفته است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.