اخباراخبار شهرستان اسلامشهردر استان

اسلامشهر در اغتشاشات اخیر کم‌ترین آسیب ‌را دید

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا اسلامشهر با بیان اینکه اسلامشهر در اغتشاشات اخیر کم‌ترین آسیب ‌را دید، گفت: باید در تمام موضوعات جهاد تبیین و روشنگری را در همه اقشار و گروه‌ها و ادارات داشته باشیم.

اسلامشهر در اغتشاشات اخیر کم‌ترین آسیب ‌را دید

هادی ایلکا عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان که با حضور فرماندار اسلامشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم اظهار داشت: خدا را شاکریم که این وفاق و همدلی موجب شد تا شهرستان اسلامشهر کمترین آسیب و اتفاقات را در این ایام ببینند و از همه‌کسانی که مجموعه سپاه و بسیج را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: روز استکبارستیزی مخصوص روز 13 آبان نیست به‌ویژه امسال باید در تمام موضوعات جهاد تبیین و روشنگری را در همه اقشار و گروه‌ها و ادارات داشته باشیم، در حال حاضر پشت پرده اتفاقات اخیر مشخص شده و با موضع‌گیری آمریکا و وزارت خارجه‌اش معلوم شد آمریکا طراح و بانی این فتنه‌هاست.

ایلکا با اشاره به بیانات امام راحل در مورد خطر امریکا بیان کرد: باید موضوع استکبارستیزی و اینکه آمریکا در رأس همه مسائل و مشکلات جامعه اسلامی هست را به همه اقشار و گروه‌های مردمی بفهمانیم تا آمال و آرزوی بعضی‌ها آمریکا نباشد و همه دستگاه‌ها باید برای ایام پیش رو موضوع استکبارستیزی را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا اسلامشهر گفت: روز جمعه 29 مهرماه شهید مدافع حرم امید اکبری که از رزمندگان جان بر کف تیپ فاطمیون و مدافعین حرم حضرت زینب (س) است و در سال 95 به درجه رفیع شهادت در منطقه حلب سوریه نائل آمده و پس از تفحص و شناسایی به آغوش وطن بازگشته، تشییع و تدفین می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد نوروزی در این جلسه اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را شیطان بزرگ خواندند، در حقیقت هم این‌گونه است که سر منشاء تمام ناامنی‌ها و درگیری‌ها در کشورهای مختلف آمریکا و ایادی استکبار است، در قرآن کریم هم طبق آیات و روایات معصومین مستکبر بودن آمریکا در میان کشورهای دینی مشخص شده و روشن است.

وی با بیان این‌که منظور ما از گفتن شعار مرگ بر آمریکا، ملت آمریکا نیست افزود: ملت آمریکا هم مانند دیگر مردم جهان همواره مورد ستم استکباری آمریکا قرارگرفته‌اند، مقصود از این شعار دولت و سیاست‌های استکباری و استعماری دولت و سردمداران آمریکاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به رویدادهای تاریخی 13 آبان گفت: با توجه به حوادث و اتفاقات روز ملی 13 آبان، روز تبعید امام خمینی (ره)، شهادت دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست، در تاریخ انقلاب اسلامی این روز تاریخی به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شناخته و شهرت یافته که در این روز باید ائمه جماعات و کارشناسان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای نوجوانان و جوانان و آحاد مختلف مردم از فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار و دشمنان انقلاب و افزایش روحیه استکبارستیزی انقلاب اسلامی روشنگری کنند.

در ادامه حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این نشست ابراز داشت: در حوادث اخیر که در شهرهای مختلف کشور رخ‌داده، ایادی استکبار جهانی چنگ و دندان نشان داده و پنجه کشیده‌اند به مقدسات و ارزش‌هایی که مردم روی آن‌ها حساسیت دارند، این رفتارها و حرکات نشان داد که استکبار جهانی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور ما از قبل برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌هایی را داشته است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت گرامیداشت روز 13 آبان بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان که به نام روز استکبارستیزی نام‌گذاری شده، در سطح شهرستان ویژه‌برنامه‌های متعددی از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و گروه‌های مختلف اداری و مردمی پیش‌بینی و طراحی شده که با همکاری و همراهی همه اقشار مردم و مسئولین به مرحله اجرا درمی‌آید.

رئیس ستاد گرامیداشت 13 آبان شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: با توجه به حوادث اخیر در کشور در روزهای باقیمانده تا 13 آبان باید با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و نشست‌های بصیرتی و روشنگری علاوه بر پاسخگویی به رفع شبهات به وجود آمده در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان ضمن پاسخگویی و رفع شبهات و سؤالات جوانان، جهاد تبیین و روشنگری در خصوص ابعاد و دشمنی‌هایی که استکبار جهانی با ملت عزیز ما داشتند و دارند تبیین شود.

اکبر قنبری رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر هم در این نشست تأکید کرد: در این ایام نشست‌های تبیینی و بصیرت افزایی برای دانش‌آموزان در اردوگاه شهید غلامی اسلامشهر برگزار و جشنواره فرهنگی ورزشی برای دانش‌آموزان به‌صورت المپیاد در ون مدرسه‌ای در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در حدود 600 دانش‌آموز نخبه اسلامشهری در حوزه‌های مختلف کنکور، ورزشی، علمی، قرانی، نهج البلاغه و… حائز رتبه برتر شده‌اند که در قالب برنامه‌های 13 آبان مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر برپایی مراسم معنوی تحت عنوان “نور چشم” را که هفته گذشته با حضور بیش از 500 دانش‌آموز و برگزاری نماز جماعت در مصلی شهر اسلامشهر انجام شد را از برنامه‌های مهم این روزها عنوان کرد.

اسلام بی‌غم معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هم با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر در فضای آرام به فعالیت و تحصیل علم مشغول‌اند، خاطرنشان کرد: چهار کرسی آزاداندیشی در مورد مباحث روز، حجاب و بررسی علل به وجود آمدن اعتراضات، نقش دشمنان در به وجود آمدن فتنه و… در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر با حضور دانشجویان و اساتید هیئت علمی در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

0%

امتیاز کاربران: 0.8 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.