اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

شهرهای غرب استان تهران دوربین‌های ثبت تخلفات ندارند/ بی‌توجهی برخی شهرداران به معضل ترافیک

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران به نبود دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرهای غرب استان اشاره کرد و گفت: ثبت تخلفات هوشمند منجر به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات می‌شود و با کنترل دوربین‌ها می‌شود خسارت را کاهش محسوسی داد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، سرهنگ قباد قیطاسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت اثرگذار رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و رفع معضلات ترافیکی اظهار داشت: پلیس راهور غرب استان تهران طرح نوروزی را از 23 اسفند سال جاری لغایت 14 فروردین سال 1402 اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان‌های غرب استان تهران بیش از 4 میلیون نفر است، افزود: زیرساخت‌های 6 شهرستان در غرب استان پاسخگوی مسائل ترافیکی نیست و مشکلات زیادی را به بار آورده است.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران به سفر 3 میلیون خودرو سبک و سنگین در روز اشاره کرد و گفت: تجهیزات پلیس راهور در برخی شهرستان‌ها که جمعیت آن‌ها برابر با جمعیت برخی استان‌ها است بسیار ناچیز است.

قیطاسی با اشاره به افزایش تصادفات در غرب استان تهران در سال جاری تصریح کرد: شهرستان‌های اسلامشهر و شهریار جزو 10 شهرستان بحرانی کشور در حوزه تصادفات است.

وی به افزایش 43 درصد تصادفات فوتی در غرب استان تهران اشاره و ابراز داشت: 14 درصد تصادفات در غرب استان تهران جرحی و 3 درصد خسارتی است.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران با بیان اینکه شهرستان شهریار با 35 درصد تصادفات بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است گفت: اغلب تصادفات بین سنین 21 تا 25 سال است.

قیطاسی استفاده از تلفن همراه را بیشترین عامل تصادفات برشمرد و افزود: 44 نقطه حادثه در غرب استان تهران وجود دارد که 10 نقطه آن در سال جاری رفع شده است و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید جهت رفع این نقاط با جدیت ورود کنند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی شهرداران در مواجه با مسائل ترافیکی در شهرهای غرب استان تهران اضافه کرد: گره ترافیکی در معابر شهرستان‌های غرب استان تهران وجود دارد که با وجود کمبود تجهیزات پلیس راهور، شهرداری در بحث گره ترافیکی و پارکینگ‌ها خوب عمل نمی‌کند.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران به نبود دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرهای غرب استان اشاره کرد و گفت: ثبت تخلفات هوشمند منجر به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات می‌شود و با کنترل دوربین‌ها می‌شود خسارت را کاهش محسوسی داد.

قیطاسی با بیان اینکه جان انسان‌ها باید برای مسئولین و شهرداری‌ها اهمیت داشته باشد تصریح کرد: ایجاد پله‌های برقی برای عبور مردم از معابر پر تردد و استقرار مأمورین سد معبر و نصب دوربین‌های ترافیکی کمک شایانی به امنیت و حفظ جان مردم می‌کند.

وی به شماره‌گذاری 86 هزار وسایط نقلیه در غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: بیش از 80 هزار متقاضی گواهینامه خدمات دریافت و 38 هزار 500 مورد خودرو رفع توقیف شده است.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران در پایان به آماده باش ویژه پلیس در پنجشنبه آخر سال در اطراف آرامستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در حد امکان از وسیله نقلیه برای تردد به آرامستان و بقاع متبرکه داشته باشند تا شاهد ترافیک سنگین در معابر شهرستان‌ها نباشیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.