اخبار استان هااخبارخبر مهم

عشایر ۷ شهرستان آذربایجان شرقی درگیر برف شدند/تلف شدن ۲۵۰ راس دام سبک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در تشریح آخرین وضعیت بارش برف در استان، از تلف شدن ۲۵۰ راس دام سبک عشایر استان طی دو روز اخیر خبر داد.

به گزارش شجرنیوز، محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، در تشریح آخرین وضعیت بارش برف در استان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: هفت شهرستان شامل سراب، هریس، اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند از روز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه بر اساس هشدار نارنجی صادره از اداره کل هواشناسی استان درگیر بارش برف شدند.

وی افزود: عشایر عزیزی که زودتر از موعد آغاز فصل کوچ (۱۵ خردادماه) به ییلاقات استان در این هفت شهرستان رفته بودند از دو روز گذشته گرفتار برف و برودت هوا شده بودند.

وی ادامه داد: همزمان با بارش سنگین برف در مناطق ییلاقی استان، فرمانداران به دستور استاندار در مناطق مربوطه حضور یافتند و مدیرکل امور عشایر نیز پای کار بوده و تمامی همکاران این اداره کل پیگیری‌های لازم را جهت تامین تجهیزات و امکانات موردنیاز عشایر استان از طریق فرمانداران و مدیریت بحران استانداری انجام دادند.

هنربر گفت: اولویت نخست، بازگشایی مسیرهای محل استقرار عشایر جهت امداد و نجات و کمک رسانی بود و عمده مشکلات عشایر گرفتار در برف نیز بحث تامین نفت، نان، والور، نایلون محافظ چادر و نهاده‌های دامی بود که نان توسط فرمانداران از شهرها تامین شده و توسط هلال احمر بین عشایر توزیع شد.

وی افزود: نفت موردنیاز نیز توسط شرکت پخش فراورده‌های نفتی تامین و به شرکت تعاونی عشایر تحویل داده شد و امور عشایر نیز با نظارت فرمانداران بین عشایر توزیع کردند. نهاده‌های دامی با همت اداره کل امور عشایر از طریق شرکت‌های تعاونی عشایر توزیع شد. پتو و پوشش نایلونی برای آغور دام‌ها نیز از سوی هلال احمر تامین و تحویل داده شد.

وی با اشاره به تلف شدن ۲۵۰ راس دام سبک بر اثر سرما در هفت شهرستان استان، اظهار کرد: امدادرسانی انجام گرفته و در صورت نیاز نیز ادامه خواهد داشت. به جز تلفات دام‌های سبک، خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و اکنون عشایر محترم در ییلاقات استان مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید امروز خود به همراه مسئولان دیگر از ییلاقات دامنه سبلان در شهرستان سراب که به دستور استاندار انجام گرفت، اظهار کرد: در این بازدید نیز به عشایر اعلام شد که هر کمکی نیاز داشته باشند حتما به ما اعلام کنند. راه دسترسی به این عشایر بسیار صعب العبور بود که از مدیرکل راهداری استان خواهش کردیم تا ماشین آلات لازم برای دسترسی به محل استقرار عشایر در مناطق صعب العبور را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهند.

وی تاکید کرد: اکنون هوا در منطقه مساعد است و مشکل خاصی نداریم. فعلا هشدار دیگری برای بارش برف در استان دریافت نکردیم و هشدار قبلی تا آخر وقت شب گذشته بود ولی احتمالا از شنبه هفته آینده، هشدار دیگری را خواهیم داشت.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.