90 درجهاخبارورزش

پلیس فتا: ۲۰ سایت شرط‌بندی “دربی” بسته شد

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به شهروندان در خصوص کلاهبرداری در پوشش تبلیغات جعلی فروش بلیط مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس و همچنین سایت‌های شرط‌بندی این مسابقه هشدار داد.

به گزارش شجرنیوز، سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون اجتماعی پلیس آگاهی اظهار کرد: برابر رصدهای انجام‌شده در فضای مجازی و با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم محبوب پایتخت، شاهد تبلیغات واهی با عنوان فروش و واگذاری بلیط این مسابقات از سوی مجرمان سایبری هستیم.

وی ادامه داد: این گونه جرایم با انجام طرح‌های عملیاتی پلیس فتا مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و پاک‌سازی این فرآیند مجرمان از سوی کارآگاهان پلیس فتا در حال اجراست و تاکنون 20 تارنمای مجرمانه و شماره حساب از سوی این پلیس مسدود شده و پرونده قضائی علیه مرتکبین تشکیل شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته رویه به این شکل است که مجرمان سایبری با دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان، دیگر پاسخگوی آنها نخواهند بود و یا بلیط‌های جعلی و فاقد وجاهت قانونی را تحویل علاقه‌مندان به ورزش می‌دهند.

پاشایی گفت: پیش‌بینی اجرای این فرآیند از سوی مجرمان سایبری در تقویم عملیاتی پلیس فتا دیده شد و کارگروه‌های ویژه عملیاتی در این پلیس به‌صورت 24ساعته در حال رصد این فضا بوده‌اند و در صورت مشاهده موارد مجرمانه، برخورد با مرتکبان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: نکته قابل تأمل دیگری که در خصوص این بازی به چشم می‌خورد، این است که آغاز فعالیت تارنماهای غیرمجاز شرط‌بندی و قمار پیش‌بینی حول مسابقه فوتبال است که رصد این فرآیند مجرمانه نیز در پلیس فتا آغاز شده است و برخورد با دایرکنندگان تارنماهای مجرمانه شرط‌بندی، قمار و کسانی که مبادرت به شرکت در این فرآیند مجرمانه کنند نیز از اولویت‌های مأموریتی پلیس فتا در این ایام است.

وی به هموطنان توصیه کرد: برای تهیه بلیط صرفاً به سامانه خرید بلیط سامانه فروش بلیط الکترونیکی مسابقات فوتبال به‌نشانی footballticket.ir مراجعه کنند و به هیچ عنوان فریب ترفندهای اغفال‌کننده مجرمان اینترنتی را نخورند.

براساس گزارش سایت پلیس فتا، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به‌نشانی cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 به‌جهت پیگیری به پلیس فتا گزارش کنند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.