اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

افتتاح ۲ مدرسه و خشت‌گذاری احداث ۷ مدرسه جدید در اسلامشهر

اسلامشهر- افتتاح ۲ مدرسه و خشت‌گذاری برای احداث هفت مدرسه جدید اسلامشهر امروز/سه شنبه/ با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس انجام شد.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، سوم آذر سال گذشته آیت الله رئیسی سفری به اسلامشهر داشت و یکی از مواردی که در آن مطرح و مورد مطالبه بود موضوع تخریب و نوسازی مدارس فرسوده بود که با دستور صریح رئیس جمهور و پیگیری مدیران شهرستان، مقرر شد هفت مدرسه جدید (۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه) با اعتبار بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیاردریال آغاز و تا ابتدای مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در این راستا امروز مراسم افتتاح مدرسه ۲۱ کلاسه شهبد زند کریمی شهرک امام حسین (ع) و مدرسه چهار کلاسه کرامت اسدی و همچنین آیین خشت‌گذاری احداث ۱۰۶ کلاس درس جدید در قالب هفت مدرسه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر است اجرایی شد.

نیاز اسلامشهر به۱۰۰ مدرسه ۱۶ کلاسه

مهدی شریفیان نماینده تهران در مجلس در این ائین گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به اسلامشهر، سال پیش پنج مدرسه بهره برداری شد.

وی ادامه داد: پنج مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در چهاردانگه هم خشت گذاری و تا ابتدای سال تحصیلی آینده افتتاح می شود.

نماینده تهران در مجلس افزود: پارسال یکهزار و ۱۰۰ دستگاه میز و نیمکت از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گرفتیم که می توان گفت در این حوزه مشکلاتمان کمتر شد و از سوی دیگر هشت مدرسه اسلامشهر مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد شد.

به گفته شریفیان، در دولت سیزدهم هشت مدرسه اسلامشهر ایزوگام، ۱۸ مدرسه آسفالت ریزی کامل شده است و ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس این شهرستان نصب شد.

وی کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش را یکی از معضلات اسلامشهر عنوان کرد و البته گفت که تا حدودی این مشکل با تدابیر رفع شده است.

افتتاح ۲ مدرسه و خشت‌گذاری احداث ۷ مدرسه جدید در اسلامشهر

شریفیان مطالبه دیگری را هم مطرح کرد که اسلامشهر با هشت مدرسه در حوزه قلع و قمع دست و پنجه نرم می کند و امیدواریم این موضوع با کمک دولت و خیران رفع و رجوع شود.

نماینده اسلامشهر در مجلس خاطرنشان کرد: انبوه سازی و افزایش جمعیت موجب شده تا سرانه آموزشی ما در این شهرستان کاهش یابد که باید انبوه سازان را ملزم به ایجاد پیوست آموزشی در کنار انبوه سازی کرد.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، میرمحمد غراوی معاون استاندار تهران، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر، عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این آئین حضور داشتند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.