بانواناخبارورزش

سیده الهام حسینی با 3 طلای قهرمانی آسیا تاریخ ساز شد

الهام بخش دختران ایران؛ این جمله را به تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران، اضافه کنید: «سیده الهام حسینی، بیست و دوم مهر ماه ١۴٠١، یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کرد و به عنوان اولین دختر ایرانی، قهرمان آسیا شد.»

سیده الهام حسینی با 3 طلای قهرمانی آسیا تاریخ ساز شد

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: صحنه به صحنه رؤیاهایت را دنبال کن، عرق بریز و کیلو کیلو در واقعیت، رکوردها را بالا ببر تا با افتخار اولین قهرمان آسیای تاریخ زنان کشورت شوی. این کوتاه‌ترین روایتی‌ست که می‌توانید از ماجرای الهام، دختر اولین‌های وزنه‌برداری ایران، بخوانید. روایتی که الهام‌بخش خیلی‌ها در ورزش خواهد شد.

سی سالگی شاید برای بعضی‌ها وقت بوسیدن چهار گوشه تخته باشد، اما برای سیده‌الهام حسینی، ماجرا هيچ‌وقت این‌طور نبوده است.

از روزهایی که در دورود، دنبال پیدا کردن رشته مورد علاقه‌اش بود و تکواندو، دوومیدانی، فوتبال، مچ‌‌اندازی و بدنسازی را دنبال می‌کرد تا از ورزش دور نشود، تا غروب‌هایی که خسته از دانشگاه و کلاس‌های سنگین درس دکتری و کار، تک و تنها در سالن تمرین می‌کرد، تا وقتی که وزنه‌ را در اولین رکوردگیری زنان بالا برد، تا روزی که بالاخره اولین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری زنان ایران را در «جام نعیم سلیمان اوغلو» به گردن آویخت، و تا همین یک ماه پیش که باز هم، او، اولین طلای تاریخ این رشته را برای زنان ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه به ارمغان آورد، الهام هيچ‌وقت اهل تسليم شدن نبوده است.

وقتی بعد از طلای تاریخی‌اش در قونیه، از او در مورد سن و سال در وزنه‌برداری و ورزش قهرمانی پرسیدیم، گفت: «یکی از نوجوانی وزنه‌بردار می‌شود و در ٣٠ سالگی خداحافظی می‌کند، یکی هم مثل من از ٣٠ سالگی شروع می‌کند. من گاهی بحث‌هایی در مورد سن و سال می‌شنوم ولی مأیوس نمی‌شوم. این حرف‌ها به من انرژی می‌دهند. تا وقتی که بتوانم و برای تیم ملی ارزشمند باشم، وزنه می‌زنم.»

دختر اولین‌ های وزنه‌برداری ایران، امروز در ٣۴ سالگی روی صحنه رقابت‌های قهرمانی آسیای بزرگسالان منامه رفت. او با مهار وزنه‌های ١٠٢ در یکضرب، ١٢۵ در دو ضرب و ٢٢٧ کیلوگرم در مجموع به ٣ مدال طلای ارزشمند دست یافت تا تیم وزنه‌برداری زنان ایران برای اولین‌بار وارد جدول مدالی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شود.

حالا باید این جمله را به تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران اضافه کنیم: «الهام حسینی، بیست و دوم مهر ماه ١۴٠١، یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کرد و اولین دختر ایرانی قهرمان آسیا شد.»

عملکرد حسینی در منامه

هفت وزنه‌بردار در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم به رقابت پرداختند که در حرکت یکضرب حسینی در حرکت اول وزنه ۹۷ کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرم شد. او در حرکت سوم یکضرب وزنه ۱۰۲ کیلوگرم را بالای سر برد و به مدال طلای یکضرب رسید. نزدیک ترین رقیب او در یکضرب موتوکا ناکاجیما از ژاپن بود که با رکورد ۱۰۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. رجینا آداشبایوا از ازبکستان نیز با رکورد ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.

در دوضرب حسینی در اولین حرکت وزنه ۱۲۱ کیلوگرم را مهار کرد و با مهار همین وزنه قهرمان آسیا شد چراکه در ادامه هیچ یک از رقبا نتوانستند به رکورد مجموع او نزدیک شوند. اما برای طلای دوضرب او باید در حرکت دوم وزنه ۱۲۵ کیلوگرمی را مهار می کرد که به این مهم هم دست پیدا کرد و با رکورد مجموع 227 کیلوگرم تاریخ سازی خود را در منامه تکمیل کرد.

حسینی در حرکت سوم پشت وزنه ۱۲۸ کیلوگرم قرار گرفت که موفق به مهار آن شد. در دسته 81 کیلوگرم موتوکا ناکاجیما از ژ اپن با رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم نایب قهرمان شد و آیشا عمرووا از قزاقستان با رکورد مجموع ۲۱۷ کیلوگرم سوم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.