اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

فرمانداران استان تهران با تهیه طرح مناسب پلیس محلات را تقویت کنند

استاندار تهران با تاکید بر اینکه سرقت موضوع شبه امنیتی بوده و ممکن است منجر به موارد امنیتی شود، گفت: ضروری است که فرمانداران استان تهران با تهیه طرح مناسب پلیس محلات را تقویت کنند.

به گزارش شجرنیوز، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت که با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، سادات مدیرکل امنیتی استانداری و سایر اعضا برگزار شد با اشاره به اینکه سرقت علت‌های زیادی دارد، اظهار داشت: پرداختن به موضوع معلول بودن سرقت، اشتباه راهبردی است.

وی افزود: سرقت موضوع شبه امنیتی بوده و ممکن است منجر به موارد امنیتی شود که برای عبور از این مقوله نیاز به تقسیم کار و تحلیل داریم.

استاندار تهران عنوان کرد: پلیس محله باید تقویت شود و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها این فرآیند را اجرا کنند و برای حفاظت از محلات طرح تهیه کنند.

فخاری سپس گفت: مدل‌سازی و الگوسازی اهمیت دارد، چرا که اصل ماهیت سرقت مشخص است و مالی از طریق تجاوز به عنف، زور و یا در خفا ربایش می‌شود و باید از طریق مهندسی معکوس به اصل و علل آن پی ببریم.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در مهندسی معکوس، درک رابطه عناصر سرقت است، در این زمینه شناسایی مال‌خرها، دلال‌ها و رابطین مؤثر است، همچنین بساط دست دوم فروشی‌ها نیز باید ساماندهی شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم کنترل مهاجرت به حاشیه شهرها خاطرنشان کرد: باید برای جمعیت شناور طرح تهیه شود، همچنین شهرداری‌ها برای قانون تأیید حفاظتی و امنیتی ساختمان‌ها نیز طرح تهیه کنند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.